۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۱۹۹۳۲
امام جمعه بابلسر:

قیام امام حسین به همه ملت‌های جهان عزت و عظمت داد

قیام امام حسین به همه ملت‌های جهان عزت و عظمت داد
امام جمعه بابلسر با تأکید براین که عاشورا یک تاریخ است و متعلق به امروز و فردا نیست، گفت: قیام امام حسین (ع) به همه ملت‌های جهان عزت و عظمت داد.
حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تسلیت شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش به حضور بی نظیر مردم در ایام عزاداری حسینی اشاره کرد و آن را نتیجه تربیت دینی این ملت دانست.
 
وی با بیان این که عشق به امام حسین (ع) هیچ مرزی نمی‌شناسد، افزود: سید و سالار شهیدان برای همه عصر‌ها و نسل‌ها و نمی‌توان نام امام حسین (ع) را به زمان و مکان خاصی متصل کرد.
 
حجت الاسلام قلی پور، عاشورایی ماندن را رمز سربلندی و سرافرازی ملت ایران در چهار دهه اخیر دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم ارزش‌ها و آرمان‌های عاشورایی برای همیشه زنده و پویا بماند.
 
امام جمعه بابلسر با تأکید براین که عاشورا یک تاریخ است و متعلق به امروز و فردا نیست، تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) به همه ملت‌های جهان عزت و عظمت داد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز ما هر چه داریم به برکت عاشورا و نهضت امام حسین (ع) است، خاطرنشان کرد: اگر امام حسین (ع) قیام نمی‌کرد امروز اسلام ناب در دنیای امروز این گونه عزتمندانه حضور نداشت.
 
حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که باید فرهنگ ظلم ستیزی، استکبار ستیزی، زیر باز ظلم نرفتن و آزادمنش بودن را از امام حسین (ع) بیاموزیم، تصریح کرد: سید و سالار شهیدان با خون پاک خود و یاران باوفایش اسلام را احیا کرد و به آن عظمت بخشید.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نهضت عاشورا سرشار از ارزش‌های ناب انسانی و اخلاقی است که باید در جامعه امروز نهادینه و گسترش یابد، افزود: امام حسین (ع)، الگو و تجسم حقیقی ارزش‌های انسانی و اخلاقی در جهان است.
 
امام جمعه بابلسر با تأکید براین که امروز ما باید سطح شناخت خود را از فلسلفه قیام عاشورا بیشتر تقویت کنیم، گفت: باید تلاش کنیم در طول سال عاشورایی بمانیم و ادامه دهنده مسیر حسینی باشیم./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات