۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۱۹۹۴۸

انتقاد مجدد دولت منصور هادی از ابوظبی

انتقاد مجدد دولت منصور هادی از ابوظبی
رییس کمیته بین‌المللی کارشناسان درباره یمن، کشورهای عربستان، امارات و مصر را مقصر ممانعت از ورود تیم کارشناسان این سازمان به یمن دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، «کمال الجندوبی» رییس کمیته بین‌المللی کارشناسان درباره یمن پس از انتشار اولین گزارش درباره این کشور در آگوست ۲۰۱۸، عربستان سعودی، امارات و مصر را مقصر ممانعت از ورود تیم کارشناسان این سازمان به یمن دانست.

رییس کمیته بین‌المللی کارشناسان امور یمن، روز گذشته در چهل و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو دومین گزارش این کمیته درباره وضعیت حقوق بشر و موارد نقض این حقوق در یمن را ارائه کرد.

الجندوبی پس از انتشار اولین گزارش درباره این کشور در آگوست 2018، اعلام کرد که عربستان سعودی، امارات و مصر مانع ورود تیم کارشناسان این سازمان به یمن است.

 هنوز کشورهایی که اسامی آنها در گزارش الجندوبی اعلام شده، در این‌باره واکنشی ارائه نداده‌اند.

الجندوبی اعلام کرد که اسامی اشخاصی که در یمن مرتکب جنایات جنگی شده‌اند به ویژه شخصیت‌هایی از عربستان سعودی و امارات، را محرمانه به «میچل باچله» کمیسیونر عالی حقوق بشر ارائه کرد و به او گفته است که جامعه بین‌الملل باید «ساز و کار مواخده» درباره جرائم جنگی در یمن را ایجاد کند.

وی تأکید کرد که جنبش «انصارالله» پس از انتشار گزارش در آگوست 2018 به اعضای کمیته اجازه دادند وارد مناطق تحت کنترلش شوند ولی عربستان سعودی، امارات و مصر مانع از ورود اعضای کمیته به یمن و نیز مصاحبه با برخی یمنی‌ها در مصر شدند./983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات