۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۱۹۹۹۴
هانی زاده مطرح کرد؛

سیاست محتاطانه ترامپ در ۴ ساله دوم انتخاباتی

سیاست محتاطانه ترامپ در ۴ ساله دوم انتخاباتی
هانی زاده با اشاره به اینکه سیاست‌های افراطب بولتون عامل انزوای آمریکا است، گفت: ترامپ در دوره دوم ریاست جمهوری تلاش به اتخاذ سیاست محتاطانه‌تر و منصفانه‌تر دارد.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، برکناری مشاور امنیت ملی آمریکا از سوی ترامپ را نشان از بروز اختلاف شدید در دستگاه حاکمیت آمریکا برشمرد و گفت: بولتون در تشویق ترامپ مبنی بر اتخاذ سیاست‌های افراطی نسبت به ایران، چین، کره شمالی، روسیه و ونزوئلا کاملا مؤثر بود؛ از سوی دیگر سیاست‌های اتخاذ شده در طول ۳ سال گذشته برای آمریکا نتایج معکوسی داشت.

تحلیلگر مسائل بین الملل شکست آمریکا در مذاکرات صلح افغانستان را یک نمونه از سیاست‌های اصراری بولتون بیان کرد و افزود: آمریکا پس از ماه‌ها مذاکره با طالبان به نتیجه قابل قبولی دست پیدا نکرد و عملا با شکست مواجه شد؛ چنین شکستی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در برابر مجموعه کوچکی همچون طالبان قادر به تحمیل نقطه نظرهایشان نیستند.

هانی زاده با بیان اینکه شکست در مذاکرات صلح افغانستان یک شکست استراتژیک برای آمریکا تلقی می‌شود، ادامه داد: شکست در برابر سیاست‌های اقتصادی چین، شکست در برابر کره شمالی، ایران و ونزوئلا گویای انزوای شدید آمریکایی‌ها است؛ از این رو ترامپ با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری به این نتیجه رسیده که در ۴ سال دوم دوره انتخاباتی باید تعقل بیشتری به خرج بدهد.

وی با بیان اینکه بولتون و پمپئو سیاست‌های نامتوازن و افراطی در پیش گرفته و به انزوای آمریکا منجر شده است، عنوان داشت: پیروزی ترامپ در دوره دوم انتخاباتی آمریکا تقریبا تضمین شده است؛ بنابراین تلاش دارد تا سیاست محتاطانه‌تر و منصفانه‌تر اتخاذ کند و برکناری بولتون گویای تغییر رفتار است./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات