۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۲۰۰۰۰
رییس دفتر رییس جمهور:

حضور بانوان در ورزشگاه ها با شرایط و فضای فعلی به مصلحت نیست

حضور بانوان در ورزشگاه ها با شرایط و فضای فعلی به مصلحت نیست
رییس دفتر رییس جمهور درباره بحث حضور بانوان در ورزشگاه ها گفت: با وجود فضا و شرایط نامناسب حاکم بر ورزشگاه، حضور بانوان به مصلحت نیست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران، اظهارداشت: خوشحالیم از اینکه دولت آمریکا که فکرمی کرد با انتصاب یک فرد تندرو به عنوان مشاورامنیت ملی همه چیز را می تواند به عقب بازگرداند و با اتخاذ سیاستی رادیکال و جنگ طلبانه به اهداف خود برسد، بعد از یک دوره کوتاه مجبور به اخراج وی شد.

رییس دفتر رییس جمهور تصریح کرد: آقای بولتون که از گذشته هم فردی تندرو و جنگ طلب بود از زمانی که در جایگاه شورای عالی امنیت ملی فعالیت کرد به هیچکدام از اهدافش نرسید و سیاست وی درارتباط با ونزوئلا، کوبا و سیاست اخیرش در ارتباط با افغانستان شکست خورد.

واعظی با بیان اینکه دشمنی بولتون با ایران قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست، افزود: وی وقتی مسئولیت نداشت، حقوق بگیر سازمان تروریستی منافقین بود و در دوران مسئولیتش در کاخ سفید نیز درمورد موضوعات ایران با آنها مشورت می کرد.

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به شکست سیاست های ضد ایرانی بولتون، تاکید کرد: تمام آنچه وی درمورد ایران آرزو می کرد امروزبا مقاومت مردم و حکومت ایران شکست خورد و اهداف ایران همچنان به قوت خود باقی است .

واعظی کاهش قیمت نفت بعد از انتشار خبر برکناری بولتون را استقبال دنیا از این خبر دانست و افزود: معنی کاهش قیمت نفت این است که فرد جنگ طلب و تندرو دیگر در شورای عالی امنیت ملی آمریکا حضور ندارد.

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه تصمیم برکناری بولتون تنها در ارتباط با ایران نبود، گفت: همانطوری که ترامپ اعلام کرده است اکثر پیشنهادات وی مورد قبول نبوده است.

واعظی خاطرنشان کرد: دولت ترامپ وارد انتخابات شده و نیاز دارد که برخی سیاست های غلط خود را اصلاح کند تا علامت مثبتی به مردم آمریکا برای انتخابات سال آینده بدهد و به نظر می رسد این اقدامات در آن راستا باشد.

از رییس دفتر رییس جمهور در مورد درخواست عربستان از حماس برای قطع روابط با ایران سوال شد که در پاسخ گفت: با توجه به سیاست های چند سال اخیر سعودی ها با رژیم صهیونیستی و ارتباطاتی که ابتدا پنهان بوده و امروز علنی شده است، گرفتن چنین ژست هایی طبیعی است.

واعظی تصریح کرد: چنین ژست هایی به هیچ عنوان مورد تایید حماس و دیگر نهضت ها و گروه های انقلابی فلسطینی و لبنانی قرار نمی گیرد و به طور قطع نتیجه عکس خواهد داشت.

 

از رییس دفتر رییس جمهور درخصوص مصوبات هیات دولت سوال شد که وی در پاسخ با بیان اینکه موضوعات مختلفی در جلسه امروز مورد بحث قرار گرفت، گفت: در جلسه امروز ابتدا عظمت عزاداری های مردم در دهه اول محرم بویژه تاسوعا و عاشورا مطرح شد.

واعظی تاکید کرد: این مایه افتخار است که امامی داریم که نه فقط در ایران بلکه مردم بسیاری از کشورهای جهان دو روز تاریخی را برای عزاداری اش  پشت سر گذاشتند.

 رییس دفتر رییس جمهور افزود: مطالبات دهداران که در همایش دهداری ها از رییس جمهور مطرح شد در جلسه امروز دولت مطرح و به تصویب رسید .

واعظی در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص حمله به عزاداران عاشورا در  کشور نیجریه، گفت: در همه کشورهای دنیا هر کسی که هر دینی دارد و به روش خود عبادت و عزاداری انجام می دهد باید تکریم شده و امنیت آن تامین شود، باید به اندیشه و اعتقادات یکدیگر احترام بگذاریم تا اینکه دیگران هم به اندیشه و اعتقادات ما احترام بگذارند.

رییس دفتر رییس جمهور در پاسخ به سوالی درخصوص سفر سرپرست موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران و پیام این حضور، گفت: آغاز گام سوم ایران در کاهش تعهدات مرحله بسیار مهمی است که محدودیت های مربوط به تحقیق و توسعه دیگر وجود ندارد و ایشان نیز در سفر به تهران بررسی کرد که این موضوع چقدر مهم است و در مصاحبه های خود نیز پیشرفت های ایران را مهم توصیف کرد.

خبرنگاری با اشاره با عزاداری های ماه محرم و استفاده برخی از افراد از این ایام برای برخوردهای سیاسی، نظر دولت را در این زمینه جویا شد که واعظی گفت: خیلی متاسف هستم که عده‌ای اندک مجالس مذهبی و بویژه ایام محرم را به فرصتی برای تسویه حساب های سیاسی و جناحی تبدیل می کنند.

رییس دفتر رییس جمهور تصریح کرد: همیشه محرم و صفر و مجالس عزاداری باید مجلس وحدت باشد تا دیگران از این مجالس عظمت و اقتدار شیعه و ایران را برداشت کنند.

واعظی افزود: متاسفانه پرداختن گروه اندکی به مسائل سیاسی در ایام عزاداری نتیجه ای جز تفرقه ندارد که در همه شرایط به ضرر کشور است ، بویژه در مقطعی که دشمنان برای تامین منافع خودشان علیه کشور ما اقدام می کنند این افراد ناآگاهانه در خدمت سیاست های دشمن قرار می‌گیرند.

خبرنگاری در ادامه با اشاره به خودسوزی یک خانم طرفدار فوتبال و فوت وی، نظر دولت را درخصوص این موضوع سوال کرد که واعظی در پاسخ گفت: بی تردید خانم ها حقوق و علائقی دارند و وظیفه دولت این است که تحقق این حقوق را دنبال کند اما اینکه کسی برای گرفتن حق خود بخواهد دست به چنین کارهایی بزند نیز روش درستی نیست.

واعظی گفت: این موضوع هفته گذشته نیز در دولت مطرح و گروهی از طرف خانم ابتکار معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور برای بررسی موضوع مامور و به بیمارستان اعزام شدند و با خانواده ایشان صحبت شد.

رییس دفتر رییس جمهور با ابراز همدردی با خانواده آن مرحومه و تاکید بر اینکه خودسوزی را تایید نمی کنیم و نمی پسندیم، اظهارداشت: این موضوع و دلایل آن همچنان در دست بررسی است.

واعظی با بیان اینکه دولت همچنان برای تحقق خواسته های مردم از جمله بانوان تلاش می کند، گفت: امروز آقای رییس جمهور در جلسه دولت تاکید کردند که انتخابات بهترین فرصت برای مطرح کردن خواسته ها و تلاش برای تحقق آن از سوی مردم است .

رییس دفتر رییس جمهور درمورد بحث حضور بانوان در ورزشگاه ها نیز گفت: این موضوع جدیدی نیست و در چند ماه گذشته در دولت مورد بحث قرار گرفته است، درصورت مناسب سازی ورزشگاه ها  از نظر ما منعی برای حضور بانوان وجود ندارد.

واعظی با بیان اینکه با وجود فضا و شرایط نامناسب حاکم بر ورزشگاه، حضور بانوان به مصلحت نیست، گفت: آقای سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان مامور شده اند با افراد مؤثر صحبت کنند تا فضای اخلاقی ورزشگاه ها ایجاد و امکانات نیز در ورزشگاه ها برای حضور خانم ها  فراهم شود.

خبرنگاری با اشاره به حضور مقتدی صدر روحانی شیعه عراقی در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم شام غریبان، پیام این حضور را از رییس دفتر رییس جمهور جویا شد که وی در پاسخ گفت: این حضور به آنهایی که تبلیغ می کردند آقای مقتدی صدر بخاطر ارتباط با عربستان از ایران جدا شده است نشان داد که همه ما با هم متحد هستیم و جایگاه مقام معظم رهبری نیز چیزی نیست که با مسائل سیاسی جابجا شود.

واعظی تاکید کرد: من همان چیزی است که غیر از ایران دیگران هم باید به آن بپردازند، همان طوری که روز گذشته آقای سید حسن نصرالله به خوبی از مقام و جایگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی یاد کرده و اشاره کردند که ما تحت هر شرایطی این همبستگی و مقاومت را در سطح جهان با رهبری ایران حفظ می کنیم.

محمد قمین
ارسال نظرات