۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۶۲۰۰۵۱
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

تنها عنصر زنده دین ولایت است

تنها عنصر زنده دین ولایت است
حجت الاسلام شاه فضل گفت: اسلام بر پایه پنج رکن بنا شده است و از بین این پنج رکن هیچکدام به اندازه ولایت به آن سفارش نشده چرا که تنها عنصر زنده دین ولایت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل چهارشنبه شب در مراسم سوگواری امام حسین (ع) که در مسجد عربی برگزار شد با تسلیت شهادت امام سجاد، گفت: دوران امامت امام سجاد در بین ائمه اطهار (ع) یکی از سخت‌ترین دوران‌های امامت بود.

وی افزود: امام باقر (ع) و امام صادق (ع) سال‌ها در مدینه کرسی درس و بحث داشتند، اما امام سجاد (ع) نمی‌توانست حتی در جمع ۵ نفری سخنرانی کند و فضای سنگین و خفقان آوری حاکم بود و چون دست یزیدیان به خون امام حسین (ع) و یاران با وفایش آغشته بود چیزی را برای از دست دادن نداشتند و به دنبال بهانه‌ای بودند تا امام سجاد (ع) را هم به شهادت برسانند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: یکی از بزرگترین رسالت‌های امام سجاد (ع) حفظ حیات خود بود که زنده بماند تا خط امامت و خط تشیع بتواند رشد خود را به آرامی ادامه دهد.

وی افزود: امام سجاد (ع) به اندازه‌ای تنها بود که بعد از واقعه کربلا به غیر از سه نفر که در خط ولایت باقی ماندند بقیه از خط ولایت منحرف شدند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: اسلام بر پنج رکن نماز، روزه، حج، زکات و ولایت بنا شده است و از بین این پنج رکن هیچکدام به اندازه ولایت به آن سفارش نشده چرا که تنها عنصر زنده دین ولایت است که می تواند درباره دین با ما حرف بزند.

وی ادامه داد: مشکل اصلی مسلمانان صدر اسلام این بود که تسلیم نماز و روزه و حج و زکات بودند، اما تسلیم ولایت نبودند و به همین دلیل امام سجاد(ع) تنهای تنها بود.

حجت الاسلام شاه فضل از صحیفه سجادیه به عنوان یکی از آثار ماندگار امام سجاد (ع) برای شیعیان نام برد و اظهار داشت: امام سجاد، چون نمی‌توانست مستقیم با مردم حرف بزند حرف‌های خود را در قالب دعا در صحیفه سجادیه بیان می‌کرد./۱۳۰۷/پ310/ب1
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات