۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۶۲۰۰۵۴
آیت الله خاتمی:

اروپائیان حلال مشکلات ما نیستند | دلبستگی به بیگانگان مصداق دنیاطلبی است

اروپائیان حلال مشکلات ما نیستند | دلبستگی به بیگانگان مصداق دنیاطلبی است
امام جمعه موقت تهران دلبستگی به بیگانگان را مصداق دنیاطلبی دانست و گفت: مسؤولان بدانند اروپائیان مشکلی از مشکلات کشور را حل نمی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در آخرین شب از مراسم ایام شهادت سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش که در محضر رهبر معظم انقلاب و در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت:‌ طبق صریح روایات؛ هر کسی امام حسین(ع) را دوست بدارد خداوند نیز او را دوست خواهد داشت.

وی افزود: امروز با گذشت بیش از 13 قرن از واقعه عاشورا شاهد تقویت و پررنگ بودن شور عزاداری برای شهادت شهید کربلا اباعبدالله الحسین(ع) در مجالس حسینی هستیم.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه واقعه کربلا را می توان از زوایای گوناگون مورد ارزیابی و تحلیل قرار داد، ابراز کرد: امام حسین(ع) واقعه عاشورا را بر مبنای آیات الهی یک امتحان الهی می دانستند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: برخی انسان ها در مواجهه با امتحانات الهی دین و ایمان خود را از دست می دهند این افراد تا زمانی که نان بخورند دین دارند در غیر این صورت از دین روی گردان می شوند.

وی امتحان و ابتلائات دنیوی را از سنت های الهی برشمرد و گفت: در واقعه کربلا افراد زیادی امتحان شدند که به سه دسته مردودشدگان، تجدیدشدگان و قبول شدگان تقسیم می شوند؛ عمر سعد و شمر سردسته مردودشدگان بودند.

آیت الله خاتمی توابین را در زمره تجدید شدگان معرفی کرد و ادامه داد: اگر در طول این 10 روز لشکر عمر سعد و یا مردم کوفه نسبت به محاصره امام حسین(ع) واکنش نشان می دادند شاید ابن زیاد جرأت نمی کرد دست به این جنایت بزند و چه بسا واقعه کربلا رخ نمی داد.

امام جمعه موقت تهران درباره قبول شدگان واقعه کربلا، عنوان کرد: قبول شدگان واقعه کربلا چند دسته می شوند که یکی از آن دسته ها همین حضور عزاداران حسینی در مجالس عزای خاندان عصمت و طهارت(ع) است.

وی دنیا طلبی را دلیل بر مردودی مردود شدگان دانست و اظهار داشت: راز قبولی قبول شدگان در واقعه کربلا وارستگی و اسیر دنیا نبودن بود؛ فاجعه کربلا به دست دلبستگان به دنیا رقم خورد و کسانی که به بیگانگان دلبستگی دارند نیز در دایره دلبستگان به دنیا قرار می گیرند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: امروز کسی مخالف صحبت با اروپائیان نیست اما آنان نشان دادند که در عمل با آمریکا همراه بوده و از او جدا نمی شوند بنابراین اروپائیان نمی توانند مشکلی از مشکلات ما را حل کنند. 

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه هیچ خیری در دلبستگی به بیگانگان نیست، اظهار داشت: عاشورائیان دلبستگی به دنیا ندارند از این رو هرگز در مسلخ هواهای نفسانی دین و ارزش ها را فدا نمی کنند.

وی افزود: راز محبوبیت کربلایی ها این بود که آنان دین را فدای دنیا نکردند؛ در انتخابات آن چیزی که مهم است حضور پرشور آحاد جامعه، انتخاب افراد انقلابی و دین خود را فدای دنیا نکردن است؛ غیبت، تهمت، تخریب و افتراء در انتخابات عملی غیر شرعی و حرام است و دلبستگان به دنیا همیشه در این نوع امتحانات شکست می خورند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات