۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۶۲۰۰۵۸
امام جمعه رامسر:

حماسه عاشورا صحنه‌ای ماندگار از اندیشه توحیدی امام حسین بود

حماسه عاشورا صحنه‌ای ماندگار از اندیشه توحیدی امام حسین بود
امام جمعه رامسر گفت: امام حسین (ع) در جریان حماسه عظیم عاشورا صحنه‌های ماندگاری از اندیشه توحیدی را به نمایش گذاشتند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حسین تقی پور، امام جمعه رامسر امروز در دیدار جمعی از پاسداران و بسیجیان این شهرستان با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان، بر ضرورت توجه به درس‌ها و عبرت‌های عاشورایی تأکید کرد.

وی با بیان این که در نگاه امام حسین (ع) حفظ دین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود، افزود: به گونه‌ای که آن حضرت برای احیای دین حاضر شدند در برابر سپاه کفر بیاستند و شهید شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حماسه عاشورا، جلوه‌ای از ایثار، شجاعت، مردانگی و ولایت پذیری بود، خاطرنشان کرد: درس‌های عاشورایی نیاز امروز جامعه اسلامی برای ایستادگی در برابر توطئه دشمنان است.

حجت الاسلام تقی پور، حماسه عاشورا را دانشگاهی جهانی توصیف کرد و با بیان این که همه ملت‌های آزاده جهان می‌توانند از درس‌های آموزنده این دانشگاه بهره‌مند شوند، گفت: درس اعتقاد به توحید، باور به حقانیت امامت و جایگاه راستین آن و باور به معاد و جاودانگی در حماسه عاشورا پررنگ است که باید در جهت فراگیری آن بیشتر تلاش شود.

وی از حماسه عاشورا به عنوان صحنه به نمایش در آوردن اعتقاد به توحید یاد کرد و گفت: امام حسین (ع) در جریان حماسه عظیم عاشورا صحنه‌های ماندگاری از اندیشه توحیدی را به نمایش گذاشتند که همواره تجلی خواهد داشت.

امام جمعه رامسر از امام حسین (ع) به عنوان تجلی بندگی و عبودیت یاد کرد و با بیان این که سیدالشهدا حتی در معرکه جنگ با دشمن نیز دست از عبادت و بندگی خدا نکشید، خاطرنشان کرد: امروز همه ما باید درس‌های عاشورایی را در متن زندگی خود وارد و نهادینه کنیم تا به سعادت حقیقی دست یابیم.

حجت الاسلام تقی پور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که پایگاه‌های بسیج و مقاومت نقش بسیار مهمی در پویایی نماز‌های جمعه دارند، گفت: باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت حضور پررنگ‌تر نسل جوان در صفوف نماز جمعه بهره گرفته شود.

وی با بیان این که هدف دشمن حضور کمرنگ مردم به ویژه نسل جوان در نماز‌های جمعه است، افزود: به طور حتم حضور گسترده‌تر مردم در صفوف نماز جمعه موجب تقویت اهداف نظام اسلامی خواهد شد./۹۵۰/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات