۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۲۰۰۵۹
از بیست و سوم شهریور؛

سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان شمالی آغاز می‌شود

سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان شمالی آغاز می‌شود
مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: از شنبه بیست و سوم شهریور سال تحصیلی جدید مدارس علمیه استان در سطوح یک تا سه آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از آغاز سال تحصیلی جدید مدارس علمیه استان از شنبه بیست و سوم شهریورماه خبر داد و افزود: امسال درمجموع دو هزار و 500 طلبه برادر و خواهر در 15 مدرسه علمیه خراسان شمالی در سطوح یک تا چهار تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان شمالی در حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع)، افزود: در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، امام جمعه بجنورد و رییس شورای استانی حوزه علمیه استان سخنرانی می‌کند.

این مسؤول با اشاره به اینکه کلاس‌های مدارس علمیه استان از روز شنبه و پس از اجرای این مراسم به‌صورت رسمی آغاز می‌شود، اضافه کرد: افزون بر مرکز استان، در هر مدرسه علمیه شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی هم ویژه‌برنامه آغاز سال تحصیلی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین زاده در ادامه با اشاره به اینکه از دو هزار و 500 طلبه حوزه علمیه خراسان شمالی حدود هزار و 750 نفر طلبه برادر و مابقی طلاب خواهر هستند، خاطرنشان کرد: همچنین امسال حدود 450 طلبه جدیدالورود تحصیل خود را در مدارس علمیه استان آغاز می‌کنند که از این تعداد 350 نفر طلبه برادر و مابقی خواهر هستند.

وی با اشاره به اینکه حدود 200 استاد اعزامی و حق‌التدریسی در حوزه علمیه استان فعالیت می‌کنند، افزود: در مرکز استان 40 استاد اعزامی داریم که به‌صورت تمام‌وقت در بین طلاب بوده و تدریس دروس مختلف را بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام حسین زاده اظهار کرد: علاوه بر این حدود 150 نفر استاد حق‌التدریسی بومی داریم که امسال در مدارس علمیه خراسان شمالی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های سطح چهار حوزه علمیه خراسان شمالی هم از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود، افزود: سطح چهار حوزه علمیه خراسان شمالی با شرکت حدود 60 طلبه در دروس فقه، اصول و تفسیر با تدریس حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین زاده گفت: تدریس دروس خارج فقه، اصول و تفسیر در حوزه علمیه خراسان شمالی، با مجوز شورای عالی حوزه علمیه خراسان از سال 95 آغاز شده و امسال برای سومین سال اجرایی می‌شود.

مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در این استان 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه علمیه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که از این مدارس درمجموع 13 مدرسه شامل هشت مدرسه برادران و پنج مدرسه خواهران ویژه سطح یک و سه مدرسه هم ویژه سطوح دو و سه فعالیت می‌کنند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات