۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۲۰۰۸۷
فرمانده سرایا الجهاد عراق:

فرهنگ حسینی ضامن پیروزی است|اربعین، تبلور برادری ایرانی‌ها و عراقی‌ها است

فرهنگ حسینی ضامن پیروزی است|اربعین، تبلور برادری ایرانی‌ها و عراقی‌ها است
ساری با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای محو فرهنگ حسینی، گفت: دو ملت ایران و عراق به خنثی سازی توطئه‌ها می‌پردازند و در اربعین به جهانیان برادری را ثابت خواهند کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حسن ساری، فرمانده سرایا الجهاد عراق، صبح امروز در مراسم چهلمین روز شهادت حسین معماری از شهدای مدافع حرم خوزستانی در مسجد رضوان اهواز با اشاره به مزین بودن شهید معماری به فرهنگ حسینی و انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهید بزرگوار، لیاقت شهادت را داشت و به آرزوی شهادت رسید، وی در خانواده‌ای شهیدپرور بزرگ شد که پدرشان نیز به فیض شهادت رسیده بود.

فرمانده سرایا الجهاد عراق با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی جامعه و ملت‌ها با فرهنگ حسینی و امام حسین (ع) عنوان داشت: نشر فرهنگ حسینی از جمله دلایل برپایی مراسمات بزرگداشت شهدا است، فرهنگ حسینی بالاترین فرهنگ و بدون آن هر گونه پیروزی شکست قلمداد می‌شود.

دبیر جنبش جهاد عراق با اشاره به اینکه امام حسین (ع) در کربلا به هیج وجه خوار و ذلیل نشد، افزود: آن حضرت به همراه خواهر بزرگوارشان شهامت مثال زدنی از خود نشان دادند، زینب (س)، آن حضرت را مهیا کرد تا عازم میدان نبرد شود، به هنگام شهادت مولا جمله «اللهم تقبل منا هذا القربان» را بر زبان جاری ساخت و در مجلس ابن زیاد ملعون عبارت «ما رأیت الا جمیلا» را بیان کرد.

ساری با بیان اینکه امام حسین (ع) راه شهادت و عزت را به همگان به ویژه شهدا نشان داد، افزود: انقلاب اسلامی با فرهنگ حسینی به پیروزی رسید و امروزه در همه میدان‌ها با رهبری و درایت امام خامنه‌ای و صبوری ملت ایران پیش می‌رود و شکست نخواهد خورد.

وی به تلاش‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان برای نابودی فرهنگ حسینی و فتنه انگیزی میان ایران و عراق اشاره کرد و گفت: یکی از توطئه هایشان را برای اربعین پیش رو نگه داشتند با این حال دو ملت ایران و عراق به خنثی سازی توطئه‌ها می‌پردازند و در اربعین به جهانیان برادری را ثابت خواهند کرد.

فرمانده سرایا الجهاد عراق با اشاره به ساقط شدن پهپاد آمریکایی از سوی سپاه پاسداران عنوان داشت: چنین واکنشی بجا، سریع و قانونی و در نتیجه ورود پهپاد به فضای ایران صورت گرفت؛ چنانکه توقیف نفتکش انگلیسی همه پاسخی بجا و سریع به توقیف نفتکش ایرانی در تنگه جبل الطارق بود.

دبیر جنبش جهاد و بنای عراق با بیان اینکه سقوط پهپاد آمریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی محاسبات و معادلات را تغییر داد، تصریح کرد: ترامپ و اعوانش برای جمهوری اسلامی خط و نشان کشیده بودند، اما با اقدام به موقع عقب نشینی کردند، خداوند وعده نصرت را به مؤمنان داده و کشور‌های محور مقاومت هیچ ترسی ندارند.

ساری با اشاره به اینکه فرهنگ حسینی در عراق و لبنان پیروزی‌های متعدد را سبب شده است، خاطرنشان کرد: کشور‌های عربی از سال ۱۹۴۷ تاکنون و با جمعیت بیش از ۲۰۰ میلیون نفری قادر به شکست رژیم اشغالگر قدس نبودند، اما حزب الله با چند هزار نفر نیرو بار‌ها رژیم را شکست داد، آل سعود و کشور‌های حاشیه خلیج فارس به عادی سازی روابط و قبول پیشنهاد معامله قرن تن دادند، اما حزب الله در پاسخ به حمله به مقر این حزب در سوریه، موشک به سوی فلسطین اشغالی پرتاب می‌کند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات