۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۶۲۰۱۹۳

تقدیر مسؤولان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از خبرگزاری رسا

تقدیر مسؤولان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از خبرگزاری رسا
مسؤولان معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از تلاش‌های خبرگزاری رسا در پوشش مناسب اخبار نمایشگاه دستاورد‌های قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی تقدیر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام موسی الرضا تیموری مسؤول حوزه ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و هیئت همراه در نشست تقدیر از خبرگزاری رسا در پوشش مناسب اخبار نمایشگاه دستاورد‌های قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در سالن جلسات این خبرگزاری برگزار شد، اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی ترکیب خوبی از فعالت های فرهنگی ـ تبلیغی، آموزشی، پژوهشی و فضای مجازی، هنر و رسانه است.

وی پس از معرفی و بیان اهم فعالیت های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: این پژوهشگاه دارای 10 پژوهشکده و سه مرکز و 150 عضو هیئت علمی و محقق است و در عرصه های متعدد پژوهش، نشست های علمی، کارگاه های تخصصی و همایش های ملی و بین المللی فعالیت می کند.

مسؤول حوزه ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: در سال جاری 10 همایش ملی و بین المللی از سوی این پژوهشگاه برگزار خواهد شد؛ همچنین، این پژوهشگاه اقدام به برگزاری نمایشگاه می کند که نمایشگاه فاخر و جاذب دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ماه مبارک رمضان برگزار شد و خبرگزاری رسا نسبت پوشش مناسب خبری این نمایشگاه اقدام کرد و این جلسه به عنوان تقدیر از پوشش مناسب نمایشگاه مذکور از سوی این خبرگزاری است.

برگزاری پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات در آذرماه سال جاری

وی افزود: در هفته پژوهش در آذرماه سال جاری پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برپا خواهد شد که در برنامه های این نمایشگاه، نشست ها و کرسی های علمی برگزار می شود که در این فرصت نیز در خدمت مجموعه خبرگزاری رسا خواهیم بود.

حجت الاسلام تیموری اظهار داشت: با رویکرد حجت الاسلام والمسلمین لک زایی معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی و رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و ورود ایشان در فضای پژوهشی، بیش از 20 سایت علمی در این پژوهشگاه وجود دارد.

وی گفت: با توجه به این که رسالت خبرگزاری رسا، رسالت علمی و حوزوی است، امیدواریم این تعامل سبب شود که فعالیت هایی که در مجموعه دفتر و پژوهشگاه انجام می شود، به نحو احسن پوشش داده شود.

ابعاد فعالیت دفتر تبلیغات اسلامی بسیار گسترده است

سپس، علیرضا استادیان "سردبیر خبرگزاری رسا" اظهار داشت: رسالت این خبرگزاری بسط فعالیت های حوزوی به معنای رسانه ای آن است؛ به این معنا که شاید در مؤسسات غیر حوزوی کارهای غیرعمیقی انجام شود اما توسط باندهای رسانه ای خیلی پرحجم نشان داده می شود و فعالیت مجموعه های حوزوی با کمال اتقان با زحمات فراوان با موضوع شناسی دقیق و در ابعاد مختلف فراتر از حد وسع بودجه ها و نیروی انسانی انجام می شود اما آنچنان که شایسته و بایسته است، به جامعه تزریق نمی شود.

وی گفت: ابعاد فعالیت دفتر تبلیغات اسلامی بسیار گسترده است و شاید همین پراکندگی فعالیت هم سبب می شود که گاهی اوقات این فعالیت ها به چشم نیاید؛ بحمدالله آثار و برکات دفتر تبلیغات اسلامی را مشاهده می کنیم که یکی از برکات آموزشی آن، دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) است.

سردبیر خبرگزاری رسا تصریح کرد: مسأله مهم این است که خبرگزاری ها و روابط عمومی ارگان ها بتوانند زمینه تفاهم و گفت و گو را بین مسؤولین امر و جامعه ایجاد کنند، اگر این تفاهم به درستی انجام شود، رفتار های هیجانی به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

وی پس از معرفی بخش های مختلف سایت خبرگزاری رسا افزود: در این خبرگزاری در ابعاد مختلف در خدمت دفتر تبلیغات اسلامی و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است.

فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی دستاوردی برای حوزه های علمیه است

در ادامه حسین عجمی دبیر سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا اظهار داشت: فعالیت ها و دستاوردهای دفتر تبلیغات اسلامی در بخش های مختلف را دستاورد و افتخاری برای حوزه های علمیه می دانیم و افتخار می کنیم که قدمی در راستای تبلیغ و تبیین این دستاوردها برداریم.

وی گفت: تعامل و همکاری بسیار خوبی در مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در زمینه های مختلف با خبرگزاری رسا صورت گرفته است که جای تقدیر دارد.

دبیر سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا با اشاره به ضرورت برگزاری نشست های مشترک تصریح کرد: ظرفیت های مشترکی در زمینه های مختلف تبلیغی، پژوهشی و آموزشی برای تعامل داریم و امیدواریم که این جلسه مقدمه ای باشد برای تعاملات گسترده تر در راستای انتشار دستاوردهای علمی و پژوهشی که در دفتر تبلیغات اسلامی انجام می شود.

وی به برگزاری نشست هم اندیشی اساتید حوزه علمیه قم با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به همت خبرگزاری رسا اشاره کرد و گفت: در این نشست اساتید و فضلای حوزه علمیه قم به تبیین رسالت حوزه و روحانیت در قبال بیانیه گام دوم انقلاب پرداختند و دیدگاه های خود را درباره ابعاد مختلف این بیانیه که به مثابه نقشه راه انقلاب اسلامی در دهه های پیش رو است، تبیین کردند.

عجمی افزود: بحمدلله این نشست بازتاب خوبی در سطح حوزویان و نیز رسانه های گروهی داشته و تلاش می کنیم این حرکت را تداوم ببخشیم.

سپس، محسن قائمی دبیر سرویس عکس خبرگزاری رسا اظهار داشت: در سرویس عکس خبرگزاری، همیشه در خدمت دوستان مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی بوده ایم و تاکنون تعاملات خوبی هم صورت گرفته، اما ضروری است که این تعامل استمرار داشته باشد.

لزوم به تصویر کشیدن فعالیت های تبلیغی جهادی مبلغان

وی گفت: اساساً دفتر تبلیغات اسلامیِ انقلابی و حوزوی، خبرگزاری حوزوی انقلابی و بازوی خودش را می طلبد و ما در سرویس عکس در خدمت این نهاد حوزوی هستیم اما فعالیت های ارزشمند مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی یقینا شامل بخش های مختلف است.

دبیر سرویس عکس خبرگزاری رسا تصریح کرد: گروه های تبلیغی در این دفتر در عرصه های سنتی و نوین وجود دارد که شاید بسیاری از افراد فعالیت های این گروه ها را ندیده باشند که در این زمینه می توان از رسانه ای مثل خبرگزاری رسا استفاده شود.

ضرورت همکاری بیشتر پژوهشگران با رسانه ها و خبرگزاری ها

سپس، حجت الاسلام علی اسفندیار دبیر سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا بر ضرورت همکاری بیشتر پژوهشگران با رسانه ها و خبرگزاری ها تأکید کرد و اظهار داشت: متأسفانه گاهاً با پژوهشگری که از نخبگان جامعه ما است و سالها در کتابخانه به پژوهش می پردازد و تورق می کند و به یافته هایی می رسد، جهت انجام مصاحبه ای تماس گرفته شود اما همکاری لازم انجام نمی شود که ضرورت دارد در این راستا توصیه هایی مبنی بر تعامل بیشتر مطرح شود.

در این جلسه، حجت الاسلام محمدرضا بهروز کارشناس مسوول روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ضمن تشکر از انعکاس اخبار این پژوهشگاه در خبرگزاری رسا تصریح کرد: طی ماه های اخیر، حدود 170 خبر از فعالیت های این پژوهشگاه در خبرگزاری رسا پوشش داده شده بود.

وی گفت: تا کنون سعی شده که اخبار رویدادهایی که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می شود، در اسرع وقت بر روی سایت و کانال های این پژوهشگاه در شبکه های اجتماعی قرار بگیرد.

در ابتدای این نشست، محمدرضا قربان زاده مدیر پرتال دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به معرفی و ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت های این نهاد حوزوی پرداخت.

وی تصریح کرد: در ماه های گذشته، جلسه ای با حضور مدیران رسانه ها و خبرگزاری های فعال در قم برگزار شد و سپس، اتاق فکر خبری ای را با هدف معرفی ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی و دریافت پیشنهادات و انتقادات تشکیل دادیم تا از بیانات اصحاب رسانه بهره مند شویم.

معرفی دفتر تبلیغات اسلامی دفاع از حوزه و بودجه های تبلیغی است

مدیر پرتال دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که معرفی دفتر تبلیغات اسلامی دفاع از حوزه و بودجه های تبلیغی است، افزود: دفتر تبلیغات اسلامی مجموعه ای است که پتانسیل های قوی دارد و افراد فوق العاده فاضل و ارزشمندی در این نهاد حوزوی حضور دارند و این ظرفیت می تواند در مسیر هدایت رسانه ای بهتر در فضای کشور انعکاسات خوبی را داشته باشد و بتواند جایگاه روحانیت را در فضای رسانه ای کشور به جایگاه مد نظر نزدیک تر کند.

در این نشست، پیشنهادهایی از جمله برگزاری نشست های مشترک علمی، کرسی های آزاد اندیشی و جلسات هم اندیشی با مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی و خبرگزاری رسا، برگزاری مسابقه عکس و نمایشگاه عکس تبلیغ، گفت و گو با مؤلفان آثار تازه منتشره، برگزاری نشست هایی با حضور خبرگزاری ها در راستای معرفی فعالیت های دفتر و غیره مطرح شد./822/ج

مهدی فلاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
به نظرم تیتر خوبی نبود
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
شان خبرگزاری رسا اجل از این است که یک تقدیر ساده تیتر خبر گزاری در صفحه اول شود
3
0
الا بذکر الله تطمئن القلوب
Iran, Islamic Republic of
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّثْ
1
0
علی از قم
Iran, Islamic Republic of
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
به نظر می رسه خبرگزاری موفق و انقلابی رسا در حوزه روابط عمومی قوی عمل نکرده چرا که اغلب طلاب کشور بويژه شهرستانی هاا اصلا از وجود این خبرگزاری سابقه دار بی اطلاع هستند حداقل پوستر هوشمندانه و خلاق معرفی خبرگزاری رسا مثلا در ابعاد کاغذ آ3 در همه مدارس علمیه کشور توزیع شود و با رایزنی موفق با مدیران مدارس علمیه حداقل برای یک ماه در تابلو اعلانات مدارس و خوابگاه های طلاب نصب شود ابتدا پوستری طراحی و چاپ کنیدبا مدیران مدارس رایزنی کنید و از طریق پست ارسال فرمایید و در نهایت از طریق تماس تلفنی پیگیر شوید
0
0
علی از قم
Iran, Islamic Republic of
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
خوب است از ظرفیت ایجاد شده برای ارتباط با مبلغین دفتر تبلیغات در راستای ارتباط دو طرفه نهایت استفاده شود
0
0