۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۲۰۱۹۹
حجت الاسلام ضیایی:

کذب با ایمان قابل جمع نیست | امتحانات افراد طیب را از خبیث جدا می کند

کذب با ایمان قابل جمع نیست | امتحانات افراد طیب را از خبیث جدا می کند
استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که کذب با ایمان قابل جمع نیست، گفت: در امتحانات و فتنه ها صادق یا کاذب بودن انسان ها مشخص می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید بهاءالدین ضیایی استاد حوزه علمیه قم پنجشنبه شب در مراسم عزاداری شام شهادت امام سجاد(ع) در هیأت هنر و رسانه قم با اشاره به اهمیت رسیدن انسان به مقام حضور گفت: اگر نماز انسان درست شود بسیاری از موانع رسیدن انسان به مقامات عالی از بین رفته و تمام مسائل حل می شود.

وی افزود: بنا به فرموده روایات اگر نماز انسان قبول شود بقیه اعمال او نیز قبول خواهد شد اما اگر نماز انسان قبول نشود بقیه اعمال او نیز رد می شود، نماز میزان عمل انسان و عمود دین است، اگر می خواهیم بدانیم عزاداری های ما مورد قبول بوده باید با نماز بسنجیم.

استاد حوزه با بیان این که گاهی مفهوم حضور قلب اشتباه برداشت می شود، اظهار داشت: حضور قلب باید از تمام وجود انسان باشد نه این که انسان خود را در حالت اجباری احضار قلب قرار دهد، انسان نسبت به هرچه که برای او اهمیت داشته باشد حالت توجه پیدا می کند.

وی ادامه داد: انسان باید اولویت های خود را در زندگی مشخص کند، حضرت سیدالشهدا(ع) آمدند تا انسان ها را متوجه کنند که به چه چیزهایی در زندگی باید اهمیت دهند، مسأله صدق و کذب در زندگی انسان بسیار مهم است و خداوند متعال فوق العاده از کذب بیزار است، در روز قیامت تنها صادقان نفع می برند.

حجت الاسلام ضیایی با تأکید بر این که کذب با ایمان قابل جمع نیست، ابراز داشت: در امتحانات و فتنه ها صادق یا کاذب بودن انسان ها مشخص می شود، این گونه نیست که اگر انسان تنها در زبان ادعای ایمان کرد رها شود و مورد امتحان قرار نگیرد.

وی عنوان کرد: در امتحانات الهی افراد طیب و خبیث مشخص می شوند، انسان در زندگی خود باید معیار و میزان داشته باشد که نماز و امیرمؤمنان(ع) از این میزان ها هستند؛ انسان باید وابستگی های دنیوی را از بین ببرد و تا این اتفاق نیفتد حجاب ها برداشته نمی شود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر اولویت های انسان دنیوی باشد نمی تواند به مقام عالی دست پیدا کند؛ باید فرصت های زندگی و مجالس عزاداری را قدر بدانیم و مانند شیخ جعفر شوشتری به مقام حضور برسیم؛ مقام حضور برای انسان یافتنی است و  باید در این مسیر تلاش کند نه این که تصورش این باشد که این مسائل حقیقت ندارد.

محمد قمین
ارسال نظرات