۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۶۲۰۲۰۲
حجت الاسلام صابری اراکی:

سبک زندگی دینی، خداترسی و خداباوری است + فیلم

سبک زندگی دینی، خداترسی و خداباوری است + فیلم
استاد حوزه علمیه قم سبک زندگی دینی را به معنی خداترسی و خداباوری دانست و گفت: خدا‌باوری به عنوان نخستین باور دینی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدحسین صابری اراکی پنجشنبه شب در مراسم عزاداری هیات حضرت ابوالفضل(ع) مسجد امیرالمومنین کاشان، گفت: در حکومت اسلامی باید اسلام در جامعه اسلامی قابل مشاهده باشد در غیر این صورت جامعه اسلامی تنها نام اسلامی را خواهد داشت.

وی افزود: جلال آل احمد می گوید به فرنگ رفتم مسلمان دیدم اما اسلام ندیدم، به این طرف آمدم مئذنه و مناره و گنبد و مسجد دیدم اما اسلام ندیدم، پس مسلمان کیست؟ مسلمان کسی است که در برابر اوامر خدا تسلیم است و هرچه خدا فرموده تبیعت می کند.

حجت الاسلام صابری اراکی گفت: اگر قانون رعایت شود ترس از پلیس معنا ندارد، کسی که دزدی نمی کند و اختلاس نمی کند ترس و واهمه هم ندارد، اما  متخلف از قانون و قانونگذار متواری است.

وی افزود: انسان مومن از دشمن ترس و هراس ندارد و تنها ترس انسان مومن از خدا و حکومت خدا و قضاوت خدا است و این در حالی است که جامعه امروز، جامعه بنده ترسی است.

استاد حوزه علمیه قم سبک زندگی دینی را به معنی خداترسی و خداباوری دانست و اظهار داشت: خدا‌باوری به عنوان نخستین باور دینی است که مسیر زندگی را برای خانواده‌ها مشخص می‌کند و آثار زیادی در سبک زندگی دارد.

وی تقویت ایمان، سلامت جسم و روان، آرامش روحی، وحدت و همبستگی، خوش‌ بینی، تقویت روحیه رضا و تسلیم، تقوا، آسان شدن مشکلات و ایجاد روحیّة صبر و بردباری را از جمله دستاوردهای خداباوری دانست.

حجت الاسلام صابری اراکی همچنین به وضعیت اقتصادی سخت در کشور نیز اشاره کرد و افزود: مشکلات اقتصادی سبب شده تا برخی برای تأمین هزینه های زندگی چندین شغل را برای کسب درآمد داشته باشند.

وی اظهار داشت: اگر برخی شبانه روز و بدون استراحت در حال کار و تلاش و فعالیت هستند برای این است که اختلاس گر و رشوه خوار و سلطان سکه و قیر و ارز نباشند و کسب روزی حلال برای خانواده داشته باشند./1307/پ310/ب1
تعداد بازدید : 5
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات