۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۲۰۲۰۵
حجت الاسلام دانشمند:

طاغوت‌های زمان ۱۴۰۰ سال است با امام حسین می‌جنگند

طاغوت‌های زمان ۱۴۰۰ سال است با امام حسین می‌جنگند
استاد حوزه علمیه گفت: ۱۴۰۰ سال طاغوت‌های زمان با کربلا و عاشورا و امام جنگیدند، اما نتوانستند و شکست خوردند چرا که یاران امام حسین ازخالص‌ترین و با وفا‌ترین افراد بودند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی دانشمند پنجشنبه شب در مراسم عزاداری هیات شاهزاده علی اصغرکاشان، گفـت: دشمنان اسلام خیلی تلاش کرده اند تا قیام عاشورا و کربلا را محو و نابود کنند، اما موفق نشده اند.

وی افزود: دشمنان برای اینکه اثر و نشانی از امام حسین (ع) نماند حتی قبر امام را شخم زدند و به آب بستند، اما موفق نشدند و بعد از آن هم خیلی تلاش کردند تا از زیارت عاشقان حضرت جلوگیری کنند، اما باز هم موفق نشدند و شکست خوردند.

استاد حوزه علمیه گفت: در برهه‌ای از زمان دست زائران امام حسین (ع) را قطع کردند تا کسی جرأت نکند به زیارت حضرت برود، اما باز هم موفق نشدند تا نوبت به صدام و داعش رسید تا از زیارت امام حسین (ع) جلوگیری کنند، اما صدام و داعش هم نابود شدند و نتوانستند به اهداف خود برسند.

حجت الاسلام دانشمند افزود: دشمن نه تنها نتوانست کربلا و عاشورا را محو کند و از زیارت امام حسین (ع) جلوگیری کند بلکه سال به سال امام حسین (ع) و عاشورا و کربلا بیشتر مطرح شد به طوریکه امروز محرم و عاشورا و امام حسین (ع) از مرز‌های جغرافیایی عبور کرده است و جهانی شده است.

به گفته وی امروز در پیاده روی ده‌ها میلیونی اربعین حسینی نه تنها شیعیان و مسلمانان بلکه زائرانی از دیگر کشور‌های جهان و ادیان و مذاهب مختلف شرکت دارند که این امر خود بیانگر جهانی شدن محرم و عاشورا و کربلا و امام حسین (ع) است.

وی به گفته وی ۱۴۰۰ سال طاغوت‌های زمان با کربلا و عاشورا و امام حسین (ع) جنگیدند، اما نتوانستند و شکست خوردند چرا که یاران امام حسین (ع) از خالص‌ترین و با وفا‌ترین افراد بودند.

استاد حوزه علمیه گفت: اگر جنگ بدر و صفین ماندگار نشد و فراموش شد برای این بود که اصحاب برای به دست آوردن غنیمت وارد میدان کارزار شده بودند، اما یاران امام حسین (ع) درکربلا و عاشورا برای جان دادن در راه ولایت وارد مبارزه با دشمن شدند و حادثه کربلا برای همیشه تاریخ ماندگار شد.

حجت الاسلام دانشمند در ادامه اسلام ستیزی و اسلام هراسی را توطئه بعدی دشمن برای منزوی کردن اسلام دانست و ابراز کرد: دشمن با تربیت داعش و استفاده از ریش بلند و لباس مشکی بلند و سر بریدن اسلام ستیزی و اسلام هراسی را دستور کار خود قرار داد تا چهره‌ای خشن از اسلام را به دنیا معرفی کند و سد راه موج اسلام خواهی شود، اما چهره‌های آن‌ها به عنوان اموی‌های زمان معاویه‌های زمان و تربیت شدگان مکتب سقیفه به دنیا معرفی شد و شکست خوردند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات