۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۶۲۰۲۳۸
حجت الاسلام والمسلمین طائب:

انقلاب اسلامی فراخوان افراد به یاری امام زمان است

انقلاب اسلامی فراخوان افراد به یاری امام زمان است
رییس قرارگاه عمار ندای" هل من ناصر ینصرنی" را ندای ماندگار تاریخی سیدالشهدا(ع) برای یاری امام دانست و گفت: انقلاب اسلامی فراخوان افراد به یاری امام زمان(عج) است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب رییس قرارگاه عمار امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به ندای "هل من ناصر ینصرنی" امام حسین(ع) گفت: تردیدی نیست که حضرت تقاضای یاور کردند اما آیا کسی جواب درخواست ایشان را داد یا خیر که پاسخ منفی است.

وی افزود: سؤال دیگر این است که آیا حضرت نمی دانست که کسی از جماعت به ندای ایشان جواب نمی دهد؟ در پاسخ باید گفت ایشان می دانست که جماعت آن روز جواب نمی دهند اما این ندا را فریاد زدند و تقاضای کمک کردند تا در تاریخ ماندگار شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که امام حسین(ع) دارای دو شأن شخصی و ولایت و امامت هستند، اظهار داشت: شأن شخصی شناسنامه ای است که برای همه صادر می شود اما شأن ویژه ایشان امامت، عصمت و هدایت امت است، ندای نصرت حضرت برای شأن امامت بود چرا که هرگز برای شخص خود تقاضای کمک نمی کنند.

وی ادامه داد: سیدالشهدا(ع) طالب شهادت برای نجات دیگران و ایثار و حراست دین از انحراف است اما به عنوان امام همه باید فدای ایشان شوند تا حضرت زنده بماند و هدایت جامعه را ادامه دهد، اگر ندای نصرت امام حسین(ع) شخصی بود امروز که کاری از دست ما بر نمی آید اما وقتی بحث شأن امامت باشد یعنی امروز هم نباید امام زمان خود را تنها بگذاریم.

حجت الاسلام والمسلمین طائب ابراز داشت: رسول اکرم(ص) در غدیر خم جانشین و جانشینان خود را تعیین کردند و امروز ندای هل من ناصر از سوی امام زمان(عج) مطرح می شود، امروز باید دست بیعت به حضرت ولیعصر(عج) بدهیم.

وی عنوان کرد: کربلا تفسیر کل قرآن است، در اوج نبرد و سختی ها همه حاضران در کربلا شکر خدا می کردند و هیچ ناراحتی نداشتند چون جان و همه چیز خود را به خدا فروختند؛ حکومت و سیره زندگانی اهل بیت(ع) مبتنی بر ساده زیستی است و کسی هم که ادعای تبعیت از این بزرگواران را دارد باید در حکومت و مدیریت مانند آنان باشد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: زیارت عاشورا دعاهایی دارد که اگر در حق ما مستجاب شود نقیصه ای باقی نمی ماند، در زیارت عاشورا می خواهیم زندگی و مرگ ما همانند محمد و آل محمد(ص) باشد، انقلاب اسلامی فراخوان افراد به یاری امام زمان(عج) است و اگر برای این یاری آمده ایم باید دائما در حال کار باشیم.

محمد قمین
ارسال نظرات