۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۶۲۰۲۴۹
حجت الاسلام صابری اراکی:

فضای مجازی باید مدیریت شود

فضای مجازی باید مدیریت شود
استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه نمی‌توان سد راه علم و دانش شد، گفت: از فضای مجازی نمی‌توان استفاده نکرد، اما فضای مجازی را باید مدیریت کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد حسین صابری اراکی جمعه شب در مراسم عزاداری هیات حضرت ابوالفضل (ع) مسجد امیرالمومنین کاشان، درادامه سلسله مباحث روش و مدل و سبک زندگی دینی گفت: آنچه را خداوند توسط پیامبر اکرم (ص) ابلاغ کرده است مسلمانان باید اجرا کنند.

وی دوره و زمانه امروز را دوره سخت و دشواری خواند و افزود: یکی از مشکلات امروز تغییر شدید سبک زندگی مردم ایران اسلامی است که با پیشرفت‌های علمی و تبدیل دنیا به دنیای مدرنیته سبب شده تا زندگی ماشینی شتاب و سرعت زیادی را به خود بگیرد.

حجت الاسلام صابری اراکی گفت: امروز تکنولوژی‌های جدید و پیشرفت‌های علمی سرعت گرفته به طوریکه طی یک ماه مدل‌های گوناگونی از تلفن‌های همراه هوشمند ارائه می‌شود که مدل‌های ماه‌های قبل دموده می‌شود.

وی ادامه داد: پیشرفت‌های صنعتی، طب و طبابت، الکترونیک، مکانیک و عمران و شیمی و فیزیک و زیست و رشته‌های گوناگون علوم تجربی و هنر درحالی موثر خواهد بود که به اصول زندگی دینی ما ضربه نزند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: متأسفانه تکنولوژی که باید در خدمت مردم باشد بلای جان مردم شده است و دستاورد‌های آن بد حجابی و بی بندباری و بی تعهدی زن و شوهر نسبت به یکدیگر دروغ و ریا و تزویر و دیگر مشکلات و آسیب‌های اجتماعی شده است.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌توان سد راه علم و دانش روز دنیا شد، افزود: از امکانات و تکنولوژی و فضای مجازی نمی‌توان استفاده نکرد، اما فضای مجازی را باید مدیریت کرد و با آنچه که به دین و سعادت و سلامت جسم و روح انسان ضربه می‌زند مقابله کرد.

به گفته وی باید مراقب گفتگو‌ها و پیام‌ها و تصاویری که در فضای مجازی بین افراد به اشتراک گذاشته می‌شود بود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه سبک زندگی دینی در حال تغییر است، اظهار داشت: حجاب سال ۹۸ با حجاب سال ۶۸ قابل مقایسه نیست و ادب و شعور سال‌های گذشته با امروز متفاوت است و این در حالی است که ادب و شعور خریدنی نیست.

حجت الاسلام صابری اراکی در ادامه پرداخت مالیات را لازم دانست و افزود: مالیات از برخی کسبه خردی که در زیر پله‌ها کاسبی اندکی دارند دریافت می‌شود، اما برخی سرمایه داران فرار مالیاتی دارند.

به گفته وی برخی سرمایه داران برای فرار از مالیات کارخانه خود را با ۳۰۰ کارگر تعطیل و پول و سرمایه خود را سپرده گذاری کرده و ماهیانه سود‌های میلیاردی دریافت می‌کنند بدون اینکه ریالی مالیات پرداخت کنند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: پرداخت مالیات و عوارض و بیمه و حمایت از کارگر و کارفرما، رونق تولید ملی و تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب را به همراه دارد.

وی اظهار داشت: امروز تولید کنندگان صنایع کوچک و بزرگ کشور برای ادامه فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی خود نیازمند حمایت وزارت صمت و جلوگیری از کاغذ بازی‌ها و پرداخت وام‌هایی با حداقل سود و بازپرداخت بلند مدت هستند./۱۳۰۷/پ310/ب1
 
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 10
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات