۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۶۲۰۲۵۳
امام جمعه موقت کاشان:

رحمت‌های رحیمیه و رحمانیه خداوند برای انسان‌ها است

رحمت‌های رحیمیه و رحمانیه خداوند برای انسان‌ها است
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند دو رحمت، رحیمیه و رحمانیه دارد که رحمت رحمانیه ویژه مومنین است و رحمت رحیمیه خداوند نیز شامل حال همه می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در ادامه تفسیر آیه ۲۹ سوره رعد که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: کسانی که ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند دو پاداش کلی «حُسْنُ مَآبٍ» عاقبت به خیری برای آن‌ها است.

وی افزود: دنیا دار بقا نیست و دار فنا است و آخرت خانه اصلی همه است و باید عاقبت به خانه اصلی برگشت که این برگشت هم می‌تواند عزتمندانه باشد و هم می‌تواند با سرافکندگی باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: تنها راه ورود عزتمندانه به خانه آخرت، «الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ» صالح بودن است و حداقل صالح بودن نیز انجام واجبات و ترک محرمات است.

وی ادامه داد: خداوند در این آیه می‌فرماید، «طُوبی‏» از هر چیزی بهترین آن برای انسان‌ها است، طوبی درختی در بهشت است که ریشه آن در خانه امیر مومنان (ع) است و این درخت همان درخت ولایت اهل بیت (ع) است که شاخه و برگ آن در همه خانه‌ها است و همه از آن بهره‌مند هستند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: در روایت است که درخت طوبی در بهشت را خداوند مهریه حضرت فاطمه زهرا (س) قرار داده است که این مهریه بزرگترین مهریه برای حضرت است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: سوره رعد بیشتر در مورد کفار و مشرکان است که خداوند در این آیه با آن‌ها بحث و استدلال می‌کند تا بلکه هدایت شوند، اما هرچه خداوند توسط پیامبرش با آن‌ها صحبت می‌کند و آیات و معجزات می‌آورد تبعیت نمی‌کنند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: انسان‌ها فرصت ساز و فرصت سوز هستند و حادثه کربلا فرصتی بود که امام حسین (ع) ایجاد کرد، برخی از این فرصت نهایت استفاده را بردند و به مقام‌های ولایی رسیدند، اما برخی دیگر فرصت سوزی کردند.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید، ما برای هدایت شما این فرصت را که بهترین انبیای الهی را با بهترین کتاب آسمانی بود فرستادیم و زمینه رحمت را برای همه فراهم کردیم.

امام جمعه موقت کاشان گفت: خداوند دو رحمت، رحیمیه و رحمانیه دارد که رحمت رحمانیه ویژه مومنین است به دلیل لطف خاصی که به مومنین خود دارد و رحمت رحیمیه خداوند نیز شامل حال همه بندگان خدا می‌شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: بسم الله الرحمن الرحیم هر دو از ریشه رحمت است، اما رحیم آن رحمت خاص تنها ویژه مومنین است و رحمان آن از جمله باران و رزق و روزی و فرزند شامل همه انسان‌ها و موجودات است و خداوند می‌خواهد زمینه هدایت را براساس رحمت واسعه خود برای همه بندگانش داشته باشد./۱۳۰۷/پ203/ب1
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 2
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات