۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۶۲۰۳۳۰
حجت‌الاسلام ذوالنور در گفت و گو با رسا:

حوزه متناسب با نیازهای روز اقدام کند| روحیه جهادی و انقلابی در حوزه حفظ شود

حوزه متناسب با نیازهای روز اقدام کند| روحیه جهادی و انقلابی در حوزه حفظ شود
حجت‌الاسلام ذوالنور پدافند موجود برای مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب را ناکافی دانست و گفت: برای به عقب راندن دشمنان لازم است که روحیه تهاجمی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حوزه علمیه را خیزشگاه انقلاب اسلامی توصیف کرد و یادآور شد: رهبری انقلاب را حضرت امام خمینی (ره) و علمای بزرگ تربیت یافته در مکتب امام باقر و امام صادق (ع) به عهده داشته‌ و دارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: لازم است که در این دوران نیز تعلیم و تربیت طلاب به گونه‌ای باشد که خط امام راحل و علمای بزرگ سابق استمرار پیدا کند، روحیات جهادی، انقلابی‌گری، استکبارستیزی، بصیرت و دشمن‌شناسی در حوزه‌های علمیه مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر ابعاد تعلیم و تربیت دروس حوزوی مانند فقه، اصول، فلسفه باید دروس و اقداماتی که طلبه‌ها را با روحیه انقلابی و جهادی بیشتر آشنا می‌کند، در حوزه وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام ذوالنور با ابراز خرسندی از اینکه بعد از انقلاب و دفاع مقدس تا حدی روحیه انقلابی و جهادی حفظ شده است، تصریح کرد: این کارها کافی نیست؛ حتی تراز دشمنی دشمنان ما در دین‌ستیزی و تحت الشعاع قرار دادن اصول و ارزش‌های انقلاب بسیار گسترده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: نه تنها پدافند ما امروز برای مقابله با این هجوم گسترده کفایت نمی‌کند بلکه باید علاوه بر تقویت پدافند، حالت هجومی به خود بگیریم تا این‌ها نتوانند تعرضی داشته باشند.

حجت‌الاسلام ذوالنور با اشاره به ابزار فضای مجازی و سایبری در هجوم گسترده دشمنان گفت: حوزه‌های علمیه در این زمینه رسالت سنگینی دارند؛ حوزه‌های علمیه ما با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، اما متناسب با نیاز امروز ما باید بیش از پیش آن را تقویت کنیم./836/ت302/ق

تعداد بازدید : 5
محمود لطیف
ارسال نظرات