۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۶۲۰۳۵۵
آیت‌الله حسینی بوشهری در گفت وگو با رسا:

انقلاب رسالت حوزه را سنگین تر کرده است | پیام انقلاب را به گوش جهان برسانیم

انقلاب رسالت حوزه را سنگین تر کرده است | پیام انقلاب را به گوش جهان برسانیم
دبیرشورای عالی حوزه با بیان این که رسالت حوزه‌ سنگین‌تر از گذشته است، گفت: با توجه به هجمه دشمنان، روحانیت باید حضور جدی‌ در صحنه داشته باشد و روشنگری کند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه علمیه در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی 98-99 حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با تسلیت ایام مصیبت سالار شهیدان و تبریک آغاز سال تحصیلی به تمام طلاب، فضلا، اساتید و بزرگان حوزه گفت: انقلاب اسلامی رسالت و مسؤولیت سنگینی بر دوش عالمان دین و حوزه‌های علمیه و طلاب گذاشت.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه ادامه داد: تا قبل از پیروزی انقلاب طلبه‌ها مشغول درس و بحث بودند، البته انقلابی بودن را از قبل از انقلاب شروع کرده‌اند، اگر انقلابی‌گری حوزه‌ها و طلبه‌ها نبود، انقلابی به پیروزی نمی‌رسید، بنابراین انقلابی بودن ما مرهون انقلابی بودن طلبه‌ها و اساتید قبل از انقلاب است. این بزرگواران در کنار امام راحل و پیشکسوتان مبارزه قرار گرفتند و مردم را آگاهی دادند و در نتیجه به انقلاب رسیدند.

آیت‌الله حسینی بوشهری حوزه و انقلابی گری آن را علت مبقیه  انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: عده‌ای که در پدید آوردن قضیه‌ای سهم و نقش داشتند، در ادامه راه هم باید نقش آفرین باشند.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه افزود: امروز رسالت حوزه‌ها سنگین‌تر از گذشته است؛ با توجه به مواجهه استکبار علیه انقلاب و اسلام، روحانیت باید حضور جدی‌تری در صحنه داشته باشد و روشنگری کند و مسائل انقلاب را برای جامعه تبیین کند، چون نه تنها مردم ما بلکه در جهان منتظر شنیدن پیام انقلاب هستند.

وی تصریح کرد: وظیفه اساتید انتقال منش انقلابی و مسؤولیت شناسی در کنار آموزش درس و بحث حوزوی است؛ نقش عمده بر عهده اساتید بزرگوار حوزه است که اگر این بزرگواران انقلابی باشند، انقلابی بیاندیشند و انقلابی عمل کنند، به شکل طبیعی بر کل حوزه و طلبه‌های ما تأثیرگذار خواهد بود./836/ت302/ق

تعداد بازدید : 6
محمود لطیف
ارسال نظرات