۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۲۰۵۶۲
مدیر مدرسه عالی نواب:

پاسخگویی به نیازهای روز جامعه از وظایف حوزه انقلابی است

پاسخگویی به نیازهای روز جامعه از وظایف حوزه انقلابی است
حجت الاسلام اسفندیاری گفت: حوزه علمیه باید به نیازهای حوزه، نیازهای نظام اسلامی و نیازهای بین المللی پاسخ دهد.

حجت الاسلام محمد اسفندیاری، مدیر مدرسه عالی نواب در حاشیه پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: این نمایشگاه جهت تأمین کتب درسی حوزویان و پژوهشگران و تجهیز کتابخانه های حوزه علمیه برگزار شده است.

وی با اشاره به استقبال حوزویان از این نمایشگاه، اظهار کرد: اصل نمایشگاه ارائه کتب درسی و تخصصی است و براساس مطالعات و نظرسنجی هایی که انجام شد، طلاب و پژوهشگران وجود چنین نمایشگاهی را در آستانه سال تحصیلی جدید یک ضرورت می دانند و طلبه ها و پژوهشگران بیش از 90 درصد کتاب های مورد نیاز خود را از طریق این نمایشگاه تأمین می کنند.

حجت الاسلام اسفندیاری افزود: تنها نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاه کتاب مشهد در اردیبهشت پاسخگوی نیازهای حوزویان نبود و برگزاری نمایشگاه تخصصی برای تهیه کتب درسی و مورد نیاز دانش پژوهان حوزوی از ضرورت ها بود و حضور 120 ناشر در این نمایشگاه و استقبال حوزویان گویای این مطلب است.

مدیر مدرسه عالی نواب در خصوص توجه ناشران به تهیه کتب با توجه به نیازهای روز جامعه، گفت: دین اسلام دین کامل و جامعی است و برای همه عرصه های زندگی پاسخ دارد و حوزه علمیه نیز باید به نیازهای امروز از جمله مسائل اقتصاد، فقه حکومتی، فقه تربیتی، شبهات بین جوانان به ویژه جوانان غربی پاسخگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه باید به نیازهای حوزه، نیازهای نظام اسلامی و نیازهای بین المللی پاسخ دهد، پاسخگویی به نیازهای روز جامعه از نیازهای حوزه انقلابی است و در این جهت بحث تحول حوزه در همه ارکان آموزشی، پژوهشی و متون صورت گرفته است.

حجت الاسلام اسفندیاری به فعالیت های حوزه علمیه خراسان در جهت پاسخگویی با نیازهای روز جامعه اشاره و ابراز کرد: تشکیل کارگروه ها، تشکیل هیأت های اندیشه ورز و انتشار مجلات علمی تخصصی در عرصه های مختلف فقهی، قرآنی و فلسفی از جمله فعالیت های حوزه علمیه در جهت پرداختن به موضوعات مورد نیاز جامعه امروز است./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات