۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۲۰۵۸۴
حجت الاسلام والمسلمین عابدی :

برکات معنوی شهر قم در هیچ کجای دنیا وجود ندارد

برکات معنوی شهر قم در هیچ کجای دنیا وجود ندارد
استاد عابدی با اشاره با اینکه باید نسبت به حضور در شهر علوم اهل بیت(ع) شاکر بود، ابراز داشت: برکات معنوی موجود در شهر قم در هیچ جای دیگر دنیا وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی در آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) (جانبازان) گفت: خداوند متعال نور و حکمت خود را در دل های علما قرار داده تا خیر دنیا و آخرت را نصیب آنها کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با بیان اینکه به مسایل معنوی مربوط به ادراک نور گفته می شود، عنوان کرد: خیر دنیا و آخرت در معرفت و دانش است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال برخوردهایی متفاوتی در روز قیامت با انسان ها دارد، اظهار داشت: برخی در قیامت به صورت کاملا جزئی حسابرسی خواهند شد که اهل جهنم خواهند بود و گروهی دیگر با مبدل شدن تمامی گناهان به ثواب وارد بهشت خواهند شد که این گروه علما هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با اشاره با اینکه باید نسبت به حضور در شهر علوم اهل بیت(ع) شاکر بود، ابراز داشت: برکات معنوی موجود در شهر قم در هیچ جای دیگر دنیا وجود ندارد و زمینه عبادت، تحقیق و پژوهش به این میزان فراهم نیست.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع)، قرآن کریم، علوم تفسیر، فقه، عرفان و ... از نعمت های بزرگ الهی هستند، خاطر نشان کرد: باید شکر گزار نعمت درس خواندن، مباحثه و تدریس باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با تقدیر از جانبازانی که با وجود مشکلات جسمی به دنبال تحصیل علم هستند، گفت: خداوند متعال عنایت خاصی نسبت به جانبازان دارد و جانبازانی که در راه علم نیز تلاش می کنند در نزد خداوند متعال بسیار با ارزش و محترم هستند./1350/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
این برکت از صفای وجود حضرت فاطمه معصومه هست
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
قم پناهگاه شیعیان است و شاید جز آخرین سنگرهای هست که اگر همه جا از بین برود باز امید به قم هست به برکت خانم فاطمه معصومه سلام الله علیها
3
0