۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۲۰۷۵۰
مدیر مدرسه علمیه محمودیه فاروج:

فعالیت‌های اجتماعی و جهادی طلاب تقویت شود

فعالیت‌های اجتماعی و جهادی طلاب تقویت شود
مدیر مدرسه علمیه محمودیه فاروج گفت: باید طلاب با حضور پررنگ‌تر در عرصه خدمات اجتماعی و فعالیت‌های جهادی بیش از پیش نقش مردم‌داری خود را ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی اسدالله زاده، مدیر مدرسه علمیه محمودیه فاروج، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی این مدرسه علمیه، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، یاد و خاطره امام شهیدان، علمای فاخر، اساتید و شهدای والامقام برخاسته از این حوزه مقدسه را گرامی داشت و از زحمات مدیران گذشته این مدرسه به‌ویژه حجت‌الاسلام صادقی تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه به بیان اهمیت جایگاه حوزه‌های علمیه در بین مردم اشاره کرد و گفت: امروزه باید طلاب بیش از گذشته تلاش کنند تا خود را به رسالت خطیر حوزویان یعنی فهم دین و صیانت از دین نزدیک سازند.

حجت‌الاسلام اسدزاده با اشاره به اینکه جامعه امروزی بیش از گذشته تشنه حضور طلاب باتقوا و باسواد است، خاطرنشان کرد: امروزه جامعه بیش از گذشته نیازمند حضور روحانیون متخلق و باسواد است.

وی ادامه داد: لذا با توجه به نیاز جامعه و از طرفی دسیسه‌های دشمنان نظام و روحانیت نسبت به مخدوش کردن وجهه حوزه‌های علمیه و طلاب و روحانیون، طلاب حوزه‌های علمیه باید توجه بیشتری به رسالت خود داشته باشند.

حجت‌الاسلام اسدزاده تصریح کرد: طلاب در این راستا باید با حضور پررنگ‌تر در عرصه فعالیت‌های اجتماعی و امور فرهنگی به‌ویژه برگزاری اردوهای جهادی نقش مردم مداری خود را بیش از گذشته ایفا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: محیطی باعث رشد علمی و اخلاقی طلبه خواهد بود که مجموعه طلاب و کادر مدرسه در کنار هم احساس آرامش و دوستی داشته باشند.

حجت‌الاسلام اسدزاده گفت: لذا در عین همدلی مجموعه طلاب و کادر مدرسه، توجه به وظیفه خطیر طلاب و ضرورت بهره‌وری هرچه بیشتر از فرصت جوانی باید جدیت در کار را در اولویت اول کار خود قرار دهند و از فرصت سوزی بپرهیزند.

وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که ذهن طلاب را در مسیر تحصیل مشغول می‌کند مسئله آینده طلبگی است افزود: به برکت انقلاب زمینه حضور روحانیون در تمام شئون جامعه فراهم شده است.

حجت‌الاسلام اسدزاده گفت: در حال حاضر جامعه تشنه حضور طلاب باتقوا، متخلق و باسواد است؛ ازاین‌رو طلاب باید از تمام تلاش و فرصت خود برای کسب فضائل و علم استفاده کنند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات