۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۲۰۷۶۰
آیت الله خاتمی خبر داد؛

برگزاری اجلاس خبرگان با سخنرانی رؤسای قوه قضاییه و سازمان اطلاعات سپاه

برگزاری اجلاس خبرگان با سخنرانی رؤسای قوه قضاییه و سازمان اطلاعات سپاه
سخنگوی خبرگان از برگزاری هفتمین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از سه شنبه دوم مهرماه به مدت سه روز در تهران خبر داد و برنامه های آن را تشریح کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به برگزاری اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: هفتمین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از سه شنبه دوم مهرماه شروع می‌شود و تا پنج شنبه چهارم مهرماه ادامه خواهد شد و شروع اجلاسیه ساعت 8:30 صبح روز دوم مهرماه است.

وی ادامه داد: هر اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری 16 ناطق قبل از دستور به مدت 15 دقیقه دارد و گاهی این نمایندگان، مسائل حوزه انتخابیه خود را مطرح می‌کنند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: کمیته 5 نفره برای تنظیم بیانیه پایانی مجلس خبرگان تشکیل می‌شود تا این بیانیه نظر اعضای این مجلس باشد، کمیته محورهای بیانیه را مشخص می‌کند و به رای اعضای مجلس خبرگان رهبری می‌گذارد، سپس بیانیه تنظیم و در هیأت رییسه قرائت می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به برنامه‌های روز نخست اجلاسیه هفتم خبرگان رهبری اظهار کرد: سخنرانی آیت الله رییسی قوه قضائیه با موضوع خطوط کلی قوه قضائیه و مبارزه با مفاسد اقتصادی در این روز است، مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی موجی از امید در بین مردم به وجود آورد و این حرکت باید ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین طائب رییس سازمان اطلاعات سپاه با موضوع بررسی مساله نفوذ در ابعاد مختلف، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در روز دوم اجلاسیه هفتم مجلس خبرگان صورت خواهد گرفت. روند انتخاب شخصیت مدعو این گونه است که کمیسیون سیاسی خبرگان یک ماه مانده به اجلاس موضوعات مورد توجه را بحث می‌کند و شخصیت‌هایی را به هیأت رییسه پیشنهاد و هیأت رییسه شخصیت‌ها را دعوت می‌کند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: کمیسیون آیین نامه طرح‌هایی را دارد که برخی از این طرح‌ها کلیدی هستند، از جمله طرح‌ها اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به ضیافت رییس مجلس خبرگان رهبری در اجلاسیه هفتم اظهار کرد: این ضیافت در شامگاه سه شنبه دوم مهرماه است و در واقع یک جلسه غیررسمی است، همه اعضا در آن می‌توانند به مدت 5 دقیقه یا بیشتر صحبت کنند، جلسه ضیافت بهانه برای شنیدن رهنمودهای اعضای مجلس خبرگان رهبری است و ریس قوه قضائیه در این جلسه حضور می‌یابد.

وی ادامه داد: تعداد جلسات اعضای هیأت رییسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری از اجلاسیه ششم در اسفندماه تاکنون 15 جلسه بوده است. کمسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کمیسیون فعالی است که مسائلی همچون نفوذ، عفاف و حجاب و مشکلات فرهنگی در آن بررسی شد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: طرح همکاری کمیسیون حراست و پاسداری از ولایت فقیه این مجلس با مدیریت حوزه علمیه در راستای تبیین اندیشه و فقه سیاسی اسلام در مدارس علمیه عرضه شده است، شبهات در زمینه ولایت فقیه جمع آوری شدند و مرکز تحقیقات مجلس خبرگان در خصوص این شبهات طرح‌هایی خواهد داشت.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به هیأت اندیشه ورز مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: این هیأت از اجلاسیه گذشته مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه تاکنون 16 جلسه داشته است و گزارش آن خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری و زیارت حرم امام خمینی(ره) در روز پنج شنبه چهارم مهرماه برگزار می‌شود.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: این مجلس سالیانه دو اجلاسیه دارد، ولی کمیسیون‌های مجلس در طول سال فعال هستند و به وظیفه خود عمل می‌کنند. عزت ملت ایران برای مجلس خبرگان رهبری مهم است، ملت ایران ملت عاشورایی است و عاشورای امسال بسیار باشکوه با حضور اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان برگزار شد.

آیت‌الله خاتمی رهبر معظم انقلاب را رهبری فقیه، عارف، مخلص و دوراندیش دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری نعمت الهی برای ملت ایران هستند و رهنمودهای ایشان موعظه نیست، دستور و تکلیف است.

وی خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان رهبری مطالبه گر است و این مطالبه گری در جلسات اجلاسیه صورت می‌گیرد، اصل مطالبه گری ارزش است و نباید مدیران اجرایی آن را تخریب ببینند، البته نباید خدمات نادیده گرفته شود.

محمد قمین
ارسال نظرات