۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۲۰۸۴۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

خوف و رجای الهی دو بال پرواز تربیتی طلاب است

خوف و رجای الهی دو بال پرواز تربیتی طلاب است
امام جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه در مسیر طلبگی تنها باید به خدا چشم امید داشته باشیم و از هیچ کس جز او نترسیم، گفت: خوف از گناه و امید به خداوند دو بال پرواز هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با تأکید بر اینکه باید مقصد و مقصود ما خداوند باشد، افزود: امام سجاد (ع) می‌فرماید: «اللّهُمَّ إنّی أسألُک حُبَّک و حُبَّ مَن یحِبُّک و العَملَ الّذی یبَلّغُنی حُبَّک» و خطاب به خداوند می‌فرماید: خدایا محبت خودت را و محبت آن کس که تو را دوست دارد و کاری که من را به محبت تو می‌رساند از تو می‌خواهم.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: اسلام بر اساس محبت تربیت را پایه‌ریزی کرده است و بر همین مبنا امور خود را به پیش برده است؛ ازاین‌رو باید مهر و محبت با مردم رویکرد ما حوزویان باشد.

وی افزود: اگر در مسیر الهی باشیم، خداوند نقص‌ها و ضعف‌های ما را جبران می‌کند؛ ازاین‌رو در مسیر طلبگی تنها باید به باری تعالی چشم امید داشته باشیم و از هیچ کس جز او نترسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه خوف و رجا دو بال برای پرواز هستند، گفت: خوف از گناه و امید به خداوند دو بال پرواز تربیتی هستند.

 رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در این مسیر باید مراقب باشیم خطوات ذهنی ما را به گناه نکشاند، افزود: امام رضا (ع) فرمود: «تَعَطّروا بِالاِستغفارِ وَلا تَفضَحَنَّکم رَوائِحُ الذُّنوبِ» و تأکید می‌کند با استغفار کردن، خود را معطّر و خوشبو کنید تا رایحه متعفن گناه، شما را مفتضح نکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با تأکید بر اینکه در مسیر طلبگی باید همواره به دنبال افزایش دانسته‌ها بوده و از ندانسته‌های خود هم خجالت نکشیم، افزود: یکی از جاهایی که خجالت به معنای کم‌رویی انسان را بیچاره می‌کند کم‌رویی برای اذعان به ندانستن است.

وی خطاب به طلاب، اظهار کرد: علاوه بر این باید از درس خواندن و درس گرفتن و تلاش برای افزایش توان و مهارت خود در هر سنی خجالت نکشیم؛ زیرا هر مهارتی یک شخصیت جدیدی به انسان می‌دهد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات