۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۶۲۰۹۲۱
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

آموزش و پرورش برای پیاده سازی امور دین در مدارس چاره اندیشی کند

آموزش و پرورش برای پیاده سازی امور دین در مدارس چاره اندیشی کند
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه کرامت و سعادت انسان تنها در سایه دین محقق می‌شود، گفت: مجموعه آموزش و پرورش باید برای پیاده سازی امور دین در مدارس به فکر چاره باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با تأکید بر اینکه آسیب شناسی جلسات شورای فرهنگ عمومی نقش مهمی در ارتقای عملکرد دارد، گفت: باید جلسات شورای فرهنگ عمومی خروجی محسوس داشته باشد که تحقق این امر نیازمند تغییر نگاه‌ها است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه قطعا برگزاری نشست‌ها و گفتگو‌ها تأثیرگذار است، افزود: باید دوره‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی در بین همه اقشار جامعه خصوصا افراد مؤثر برگزار شود که این نیازمند فراهم آوردن یک سازکار درست است.

وی با تأکید بر اینکه باید شورای فرهنگ عمومی در زمینه ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه با جدیت وارد میدان عمل شود، گفت: باید کارگروهی متشکل از افراد نخبه و متخصص در زمینه سبک زندگی اسلامی به عنوان زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی استان تشکیل و پیگیر امور مربوط در این زمینه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، مسأله آموزش و پرورش را امری بسیار مبارک دانست و تصریح کرد: به یقین مسؤولیت در این راستا بسیار سنگین و تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه در بحث تعلیم و تربیت همه مسؤول هستند، ابراز کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند بحث تعلیم و تربیت را یدک بکشد؛ باید در این زمینه یک اراده و عزم ملی و همگانی صورت گیرد و این از ضرورت‌ها است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه هیچ کس حق ندارد در بحث تعلیم و تربیت خود را کنار بکشد، افزود: انتظار شورای فرهنگ عمومی از آموزش و پرورش این است که از فرهنگ بیگانه دور باشد و در راستای امور دینی و اسلامی حرکت کند.

وی با بیان اینکه کرامت و سعادت انسان تنها در سایه دین محقق می‌شود، اظهار کرد: مجموعه آموزش و پرورش باید برای پیاده سازی امور دین در مدارس به فکر چاره باشد و کار‌ها را با برنامه ریزی پیش ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه باید فضای دینی و معنوی در مدارس آموزش و پرورش حاکم شود، افزود: به یقین غفلت از فرهنگ بیگانه ما را به سمت نابودی خواهد کشاند./۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات