۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۲۰۹۸۲
سردار شاهوارپور:

نیرو‌های مسلح ستون خیمه نظام هستند

نیرو‌های مسلح ستون خیمه نظام هستند
سردار شاهوارپور با بیان اینکه نیرو‌های مسلح ستون خیمه نظام اسلامی هستند، گفت: دشمنان در پی منفعل نگه داشتن نیرو‌های مسلح هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دفاع مقدس، با اشاره به حملات همه جانبه دشمن بعثی در طول ۸ سال جنگ تحمیلی به نقاط مرزی اظهار داشت: رزمندگان در گام نخست موفق به متوقف کردن چنین حملاتی شدند، حملاتی که در پی ساقط کردن نظام اسلامی و جداسازی خوزستان بود.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه مقاومت مردم، رهبری امام امت و مجاهدت نیرو‌های مسلح، دشمن بعثی را در دستیابی به اهداف ناکام گذاشت، عنوان داشت: در ۸ سال جنگ تحمیلی علی رغم تلخی‌ها و تلفات انسانی بسیار، اما موفقیت‌ها حاصل شد، اجازه ندادیم که یک وجب خاک از کشور کم شود چنین جانفشانی‌های بزرگی را بدون وابستگی به ابرقدرت‌ها و با تکیه بر باور‌های خود رقم زدیم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در جنگ ۸ ساله صحنه‌های بسیار زیبایی رقم خورد، ادامه داد: دشمنان پس از شکست در جنگ نظامی به سوی جنگ اقتصادی روی آوردند و در این عرصه هم توفیقی حاصل نکردند؛ چرا که پشتوانه اصلی مقاومت مردمی ما، جنگ ۸ سال تحمیلی، فرهنگ عاشورایی، اتکا به باور‌ها و ارزش‌ها است.

سردار شاهوارپور به اظهار نگرانی دشمنان از هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هفته دفاع مقدس روز‌های ایثار، شهادت و شجاعت را نشان می‌دهد که دشمنان از مشاهده چنین صحنه‌هایی هراس دارند؛ ازا این رو در ۳۱ شهریور سال گذشته به اجرای حادثه تروریستی پرداختند.

وی با بیان اینکه نیرو‌های مسلح ستون خیمه نظام اسلامی هستند، افزود: دشمنان در پی منفعل نگه داشتن نیرو‌های مسلح هستند تا در ادامه به سراغ مردم بروند، حال آنکه نیرو‌های مسلح ما قدرتمند، عزتمند و با توانمندی بالا هستند که همگان چنین قدرت و عزتی را مشاهده می‌کنند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه امسال افزون بر گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حادثه تروریستی ۳۱ شهریورماه، با انسجام و تلاش بیشتر و بهتری برای مقابله با توطئه‌ها به دفاع خواهیم پرداخت، گفت: ترور و تروریسم ناپسند و نخستین شهید ترور، علی (ع) می‌باشد، ترور یک اقدام عاجزانه بوده و چنین فرهنگی ناپایدار و ناموفق است، تروریست‌ها در جمهوری اسلامی ۱۷ هزار نفر را به شهادت رساندند.

این مقام مسؤول در رابطه با برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بیش از سه هزار برنامه در حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج برگزار می‌شود ضمن اینکه نخستین یادواره شهدای حادثه تروریستی ۳۱ شهریورماه فردا ساعت ۹ در حسینیه ثارالله برپا خواهد شد.

سردار شاهوارپور با بیان اینکه شعار امسال هفته دفاع مقدس «ما می‌توانیم» است، بیان داشت: در شهرستان‌های دزفول، گتوند، بهبهان و مسجدسلیمان که شهدایی در حادثه ۳۱ شهریور سال گذشته داشتند، امروز یادواره‌های آن شهدای عزیز برگزار می‌شود.

وی گفت: دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح، اهدای ۲۰۰ جهیزیه به زوج‌های جوان مناطق عین دو، بامدژ، حمیدیه و شیبان، اهدای بیش از دو هزار بسته لوازم التحریر به دانش آموزان مناطق محروم و حاشیه‌ای اهواز، نواختن زنگ ایثار  و مقاومت در مدارس، تکمیل تعمیر هزار و ۲۰۰ باب منزل تا پایان شهریورماه، افتتاح ۳۵ باب منزل بازسازی شده مددجویان کمیته امداد از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته دفاع مقدس است.
 
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان عنوان داشت: برگزاری شب شعر و تجلیل از جانبازان قطع نخاعی، نصب بنر‌ها و عکس شهدا در سطح شهر، گردهمایی رزمندگان دفاع مقدس، حضور نیرو‌های مسلح در نماز جمعه و سخنرانی فرماندهان، تقدیر از سربازان نمونه و خاطره گویی در جمع آنها، بازسازی عملیات محمد رسول الله به مدت ۳ شب در دزفول، اعزام اکیپ تخصصی و فوق تخصص به مناطق محروم و گلباران محل شهدای حادثه تروریستی اهواز دیگر برنامه هفته دفاع مقدس است./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات