۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۲۰۹۹۱
در دیدار حجت الاسلام علوی با دختران شیخ زکزاکی مطرح شد؛

حمایت از شیعیان نیجریه وظیفه انسان های عدالت‌خواه است + فیلم

حمایت از شیعیان نیجریه وظیفه انسان های عدالت‌خواه است + فیلم
دبیر شورای سیاست‌گذاری شعر و ادب حوزه گفت: بر اهل ادب و شعر که دل آن‌ها برای عدالت در جهان می‌تپد لازم است که یکصدا از شیعیان نیجریه حمایت کرده و شور و شعور ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید سلمان علوی، دبیر شورای سیاست‌گذاری شعر و ادب حوزه امروز در دیدار دختران شیخ زکزاکی، رهبر شیعان در نیجریه گفت: شیخ زکزاکی فقط پدر شما نیست، بلکه پدر معنوی همه حرکت‌های عاشورایی امروز و الگویی از علم، اعتقاد و جهاد است.

حجت الاسلام علوی شاعران طلبه را همراه و همگام شیعیان نیجریه بیان و ابراز کرد: شاعران طلبه و اهل قلم با سلاح قلم خود همراه شیعیان نیجریه هستند؛ شعرهایی برای شیعیان نیجریه و شیخ زکزاکی سروده شده است البته هر چند این حرکت‌ها قدم‌های کوچکی است اما حداقل جهاد این است که اهالی اهل قلم همراهی تمام عیار با شیعیان مظلوم نیجریه داشته باشند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری شعر و ادب حوزه افزود: امروز با توجه به وضعیت خاص شیعیان مظلوم نیجریه و شیخ زکزاکی، اهل قلم باید تلاش خود را در جهت ایجاد التهاب بیشتر در دل‌های همه مردم، مسلمین و سازمان‌های بشری داشته باشند.

وی زندانی کردن و شکنجه شیخ زکزاکی را موجب امتحان سازمان های حقوق بشری بیان و ابراز کرد: این اتفاق که برای شیخ زکزاکی افتاده است تنها باعث روسیاهی حکومت نیجریه نیست بلکه امتحان بزرگی است برای همه سازمان‌هایی که ادعای حقوق بشر دارند به ویژه کشورهای عربی و اسلامی که با سکوت شرم‌آور خود هویت استبدادی و در عین‌حال وابستگی آن‌ها را به رژیم‌های استکباری نشان می‌دهد، زندانی شدن شیخ زکزاکی موجب روسیاهی همه دولت‌هایی است که از دولت و ارتش نیجریه حمایت می‌کنند.

حجت الاسلام علوی حمایت از شیعیان نیجریه را وظیفه هر عدالت‌خواهی بیان و تصریح کرد: همه اهل ادب و شعر در همه جهان و با هر دین و آیینی که قلبی در سینه دارد و دل آن‌ها برای عدالت در جهان می‌تپد لازم است امروز یک صدا از شیعیان نیجریه و شیخ زکزاکی حمایت کرده و شور و شعور ایجاد کنند، امید که این بصیرت در اهل ادب و هنر و همه جهان ایجاد شده  و دشمنان را مجبور به پذیرش عدالت کنند.

بدیعه زکزاکی، دختر شیخ زکزاکی نیز در این دیدار با اشاره به عنایت ویژه شیخ زکزاکی به شعر و ادب، اظهار کرد: پدرم همیشه می‌گفتند: «خدا ما را خلق کرده تا ایشان را عبادت کنیم.» و بیان  می‌کردند که هر کسی با توجه به توانایی که در عرصه‌های مختلف مانند شعر، نویسندگی، بیان رسا و غیره دارد به تبلیغ دین بپردازد و تأثیرگذار باشد.

وی به تأسیس انجمن اتحاد شعرا در نیجریه توسط شیخ زکزاکی اشاره و بیان داشت: حدود 10 سال قبل انجمنی با عنوان انجمن اتحاد شعرا تشکیل شد و هرساله در حسینیه بقیه الله در زاریا همایشی با حضور شاعران از نقاط مختلف نیجریه برگزار می‌شد و این شاعران به مدت یک هفته به اجرای برنامه‌های متنوع از جمله شعرخوانی و سخنرانی می‌پرداختند و در روز آخر همایش نیز شیخ زکزاکی سخنرانی داشت.

بدیعه زکزاکی به دیگر برنامه‌های شاعران دینی در نیجریه اشاره و ابراز کرد: سرودن شعر در مورد امام رضا(ع) از دیگر برنامه‌هایی بود که در نیجریه برنامه ریزی شده بود و همزمان با ولادت امام رضا(ع) این شاعران شعرهای خود را رونمایی کرده و به آثار برتر جوایزی اهدا می‌شد.

وی با اشاره به ارادت اهل سنت در کشور نیجریه به اهل بیت(ع)، گفت: حتی اهل سنت در نیجریه نیز در مورد اهل بیت(ع) شعر گفته اند و فرزندان خود را به نام‌های پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) نام‌گذاری می‌کنند.

گفتنی است؛ در این دیدار حجت الاسلام علوی، دبیر شورای سیاسیت‌گذاری شعر و ادب حوزه ابراز امیدواری کرد که با ارتباط بیشتر با شاعران مسلمان نیجریه، شعرهای ایشان در مورد جنبش شیعیان نیجریه مورد انتشار و بهره برداری قرار گیرد./864/پ202/ب1

تعداد بازدید : 4
امیر خاکراه
ارسال نظرات