۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۲۰۹۹۸
حجت الاسلام ملکی تأکید کرد؛

ضرورت برگزاری نمایشگاه های تخصصی کتاب مطابق با مبانی اصیل حوزه

ضرورت برگزاری نمایشگاه های تخصصی کتاب مطابق با مبانی اصیل حوزه
استاد حوزه علمیه گفت: اگر کار نمایشگاه کتاب حوزه فقط منحصر به ظاهر و آماردهی نشود و کار حقیقی توام با اخلاص و مطابق با مبانی اصیل حوزوی انجام شود، مطلوب است.

حجت الاسلام محسن ملکی، استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزویان در مدرسه آیت الله خویی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: هر کاری در حوزه علمیه که موجب تبلیغ، علم، پژوهش، تحقیق و درس و بحث شود مطلوب است به ویژه اگر از کانون کتاب باشد.

وی کتاب را سرفصل همه کارهای علمی دانست و اظهار کرد: این نمایشگاه می تواند مرکز ثقل مبلغ باشد، اعتقادت طلبه را تحکیم ببخشد و با توجه به این که سقف مطالعه در کشور و بین حوزویان نیز کم است بنابراین این نمایشگاه می تواند با معرفی کتاب به طلبه  او را تشویق به مطالعه کند.

حجت الاسلام ملکی ابراز کرد: باید برنامه های جدی در حوزه علمیه و در فضای نمایشگاه برای مطالعه طلاب طرح ریزی شود و با ارتباط گیری با نسل جوان آن ها را برای تحقیق و پژوهش ترغیب کنند، اگر کار نمایشگاه فقط منحصر به ظاهر و آماردهی نشود و کار حقیقی توام با اخلاص و مطابق با مبانی اصیل حوزوی انجام شود، مطلوب است.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه افزود: آوردن فضای نمایشگاه به حوزه علمیه و دغدغه مند کردن طلبه به کتاب از مزیت های این نمایشگاه است که دست اندرکاران نمایشگاه می توانند با هم فکری اساتید حوزه و صاحبنظران در ترغیب بیشتر طلبه به کتاب تأثیرگذارتر باشند و موجب رشد طلبه و برگزاری بهتر نمایشگاه  شوند./864/ت210/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات