۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۶۲۱۰۱۲
حجت الاسلام والمسلمین مدنی تاکید کرد؛

ضرورت توجه تبلیغی روحانیت به آموزش و پرورش و آموزش عالی

ضرورت توجه تبلیغی روحانیت به آموزش و پرورش و آموزش عالی
روحانیت باید همه توان و همت خود را در دو بخش آموزش و پرورش و آموزش عالی صرف کند چرا که تاثیرگذاری و تربیت‌پذیری در دوره کودکی و نوجوانی بسیار بالا است.

 به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در دیدار خواهران طلبه مشاور فعال در مدارس آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت کار مشاوره به ویژه مشاوره تخصصی کودکان و نوجوانان بیان داشت: در این مسیر به گونه‌ای گام بردارید که اثرگذاری ویژه داشته باشید و مدیران مدارس، مسئولان آموزش و پرورش و سایر نهادها احساس کنند که طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام چقدر می‌توانند در عرصه مشاوره موثر و راهگشا باشند.

وی با بیان اینکه نمونه این کار در طرح شمیم اجرا شد، اظهار داشت: مبلغان دوره دیده جامعه الزهرا علیهاالسلام در طرح شمیم به مدارس اعزام شدند و پس از تاثیرگذاری خوبی که در مدارس داشتند تقاضا برای حضور آنها در مراکز آموزشی افزایش یافت و اکنون با وجود اینکه حدود صد نفر در حال ارایه خدمت به یکصد مدرسه هستند اما تقاضای مدارس آموزش و پرورش بیش از این تعداد و همراه با افزایش ساعت کاری آنها است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: تاکنون دو دوره تربیت مشاور در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شده است و سومین دوره آن نیز از مهر ماه آغاز به کار می‌کند، حضور در مدارس بهترین فرصت برای کارآموزی و مهارت‌افزایی فارغ‌التحصیلان این دوره‌ها است.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ و ارتقای کیفی دوره‌های آموزشی و مهارت‌افزایی تربیت مشاور بیان داشت: هر واحد درسی یا مهارتی که احساس می‌کنید لازم است، درخواست کنید تا پس از نیازسنجی و بررسی‌، به دوره‌های آموزشی افزوده شود.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه اظهار داشت: روحانیت باید همه توان و همت خود را در دو بخش آموزش و پرورش و آموزش عالی صرف کند چرا که تاثیرگذاری و تربیت‌پذیری در دوره کودکی و نوجوانی بسیار بالا است و برای داشتن جامعه‌ای متدین، متعهد و انقلابی باید تبلیغ، فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی را از این سنین شروع کنیم.

وی در پایان بر ضرورت جمع آوری داده‌های مشاوران حاضر در مدارس تاکید کرد و گفت: این اطلاعات می‌تواند در آسیب‌شناسی فعالیت در مدارس آموزش و پرورش و ارتقای سطح برنامه‌ریزی ما برای حضور در مدارس کمک کند./829/ج

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات