۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۲۱۰۱۸
سفیر عراق در ایران خبر داد؛

بسیج همه امکانات دولت و ملت عراق برای خدمت به زائران حسینی در اربعین

بسیج همه امکانات دولت و ملت عراق برای خدمت به زائران حسینی در اربعین
سفیر عراق در ایران با اشاره به آمادگی ملت و دولت کشورش برای پذیرایی از زائران حسینی، پیش بینی کرد که تعداد زائران ایرانی در مراسم اربعین امسال به ۳ میلیون نفر برسد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، سعدجواد قندیل سفیر عراق در کشورمان ظهر امروز در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی با ابراز خرسندی از دیدار با مراجع و بزرگان، گفت: مهم ترین برنامه ما تحکیم روابط دو جانبه ایران و عراق است.

وی افزود: در حقیقت ایران و عراق یک ملت و کشور واحد هستند چرا که پیوندهای تاریخی و فرهنگی فراوانی بین ایران و عراق وجود دارد که از برکات اهل بیت طاهرین(ع) و مراقد مطهر آن ها در این دو کشور است.

سفیر عراق در ایران با اشاره به پیش رو بودن مراسم عظیم اربعین اظهار داشت: پیش بینی می شود که تعداد زائران ایرانی در مراسم اربعین امسال به 3 میلیون نفر برسد چرا که هزینه ویزا رایگان شده است و تفاهم نامه ای بین دو کشور برای تسهیل رفت و آمد زوار حسینی به امضا رسیده است.

وی ادامه داد: در ایام ابعین ویزا به صورت مهر به پاسپورت های زائران در مرزها زده می شود و نیازی به مراجعه زائران به سفارت و کنسولگری ها وجود ندارد؛ دولت و ملت عراق همه امکانات خود را بسیج کرده اند تا در خدمت زوار اربعین حسینی باشند.

قندیل تأکید کرد: برای شرایط امنیتی، گذرگاه های مرزی، مسائل رفت و آمد، اقامت و استراحت و خدمات پزشکی زوار تدابیر لازم اتحاذ شده است، هماهنگی کاملی بین دولت ایران و عراق وجود دارد تا شرایط امنیتی خوبی فراهم باشد.

وی عنوان کرد: وزارت خارجه، وزارت کشور و نیروهای امنیتی دو کشور با یکدیگر در ارتباط هستند تا برنامه اربعین به نحو احسن انجام شود.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 6
محمد قمین
ارسال نظرات