۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۶۲۱۰۳۵
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری دستگاه های فرهنگی از ظرفیت بالای حوزه

ضرورت بهره گیری دستگاه های فرهنگی از ظرفیت بالای حوزه
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، بر ضرورت بهره گیری دستگاه ها و نهادهای فرهنگی از ظرفیت بالای، علمی، پژوهشی و تبلیغی حوزه تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار مدیر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه المهدی، تحصیل در حوزه را ارزشی والا توصیف کرد و گفت: یکی از بهترین راه‌های حمایت از دین در جامعه اسلامی تعلیم و تعلم در حوزه‌های علمیه است.
 
وی با بیان این که خوشبختانه امروز همه امکانات برای تحصیل طلاب تا سطوح عالی در مدارس علمیه فراهم شده است، افزود: در حال حاضر از سطح یک تا درس خارج در مدارس علمیه مازندران برای تحصیل علاقه‌مندان ظرفیت وجود دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، شاخص‌های علمی در سطح مدارس علمیه استان را قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: وجود مراکز تخصصی حوزوی و همچنین راه اندازی رسمی درس خارج در سه مدرسه علمیه استان ظرفیت‌های مناسبی است که طلاب علاقه مند می‌توانند در جهت ادامه تحصیل از آن بهره‌مند شوند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران، تقویت شاخص‌های علمی در مدارس علمیه استان را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های خود در سال تحصیلی جدید عنوان کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد تا سطوح علمی در مدارس علمیه استان را با توجه به ظرفیت‌های موجود تقویت کنیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیاری از مدارس علمیه استان دارای قدمتی طولانی با سابقه‌ای درخشان از در پرورش طلاب هستند، بیان داشت: امروز رویکرد حوزه علمیه توجه کیفی در تربیت طلاب است و مدارس علمیه استان نیز باید برنامه‌های خود را بر همین اساس تدوین و اجرایی کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که رسالت امروز حوزه‌های علمیه بسیار فراتر از گذشته است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط و نیاز‌هایی که جامعه امروز دارد پاسخگویی و تأمین این نیاز‌ها بخشی از مهم‌ترین وظایف حوزه‌های علمیه است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نمی‌توان ظرفیت بالای حوزه در تأمین نیاز‌های روز را نادیده گرفت، بیان داشت: فقه شیعه ظرفیتی غنی در جهت پاسخگویی به نیاز‌هایی است که علوم امروز از تأمین آن باز مانده اند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حوزه همواره آماده همکاری و همراهی با سایر نهاد‌های فرهنگی و دینی کشور بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به دغدغه‌های فراوان مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی، این نهاد‌ها باید بیشتر از ظرفیت بالای علمی، پژوهشی و تبلیغی حوزه در جهت تحقق مطالبات رهبری و رفع مشکلات فرهنگی جامعه بهره گیرند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات