۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۲۱۰۵۰
حجت الاسلام فرازی نیا تبیین کرد؛

دلایل انحراف جامعه زمان سیدالشهدا و ضرورت درس گرفتن از آن

دلایل انحراف جامعه زمان سیدالشهدا و ضرورت درس گرفتن از آن
عضو اتاق تبلیغ خراسان گفت: فراموشی وصیت های پیامبر، رنگ باختن معنویات در جامعه، لقمه حرام، افول غیرت دینی و کوتاهی خواص از جمله دلایل انحراف جامعه زمان سیدالشهدا(ع) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عباس فرازی نیا، مسؤول ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به دلایل انحراف جامعه زمان امام حسین(ع) و لشکر یزید اشاره کرد و به عبرت گرفتن از آن ها تأکید کرد.

وی با اشاره به انحراف جامعه زمان امام حسین(ع)، اظهار کرد: این مردم بعد از 50 سال از رحلت پیامبر چنان منحرف شده بودند که در برابر امام حسین(ع) قرار گرفته و مقابله با سیدالشهدا(ع) را عبادت می دانستند و ما باید علت این انحراف را بدانیم تا مانند آن ها منحرف نشویم حال آن که آن ها در محضر امام بودند و منحرف شدند ما که در زمان غیبت به سر می بریم باید خیلی به این امر توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام فرازی نیا فراموشی وصیت های پیامبر(ص) را از جمله انحراف امت زمان امام حسین(ع) بیان و اظهار کرد: مردم وصیت های پیامبر(ص) را نشنیده گرفتند و از مسیر دین منحرف شدند، وصیت رسول اکرم(ص) تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) بود چون امام موجب هدایت می شود.

عضو اتاق تبلیغ خراسان رنگ باختن معنویات و مقدسات در جامعه را از دیگر عوامل انحراف جامعه زمان امام حسین(ع) بیان و ابراز کرد: وقتی همه معیارها براساس پول باشد حتی امام زمان خود را می کشند اما اگر معیارها در خصوص ادب به پیامبر و حرمت بخشیدن به خدا و ادای حق امام معصوم و مجتهد باشد، فرد برای دین و مکتب جان می دهد.

مسؤول ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی  افزود: داشتن حیا و معنویات و نگه داشتن حرمت بزرگتر، حرمت قرآن و حرمت امام، انسان را به جایی می رساند که خود را سپر امام قرار می دهد اما اگر معنویت در جامعه رخت بربندد، این جامعه پسر پیامبر(ص) را هم به قتل گاه می برد.

وی لقمه حرام را از دیگر عوامل انحراف جامعه زمان اباعبدالله(ع) مطرح و تصریح کرد: ما نسبت به درآمدی که به دست می آوریم وظیفه داریم که باید حلال به دست آورده، حلال نگه داری شود و حلال مصرف شود، پیغمبر(ص) فرمود:«کسی پیش من ارزش و اعتبار دارد که کار را محکم و درست انجام دهد.»

حجت الاسلام فرازی نیا  با بیان این که افول غیرت دینی موجب انحراف جامعه زمان امام حسین(ع) بود، گفت: غیرت در دین، وطن و ناموس است که نسبت به دین سه وظیفه دین شناسی، دین داری و عمل به دین و نگهبانی از دین را داریم و کسی که غیرت دارد این سه کار را وظیفه خود می داند و شهدای مدافع حرم از جمله این افراد بودند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان کوتاهی خواص را از دیگر دلایل انحراف جامعه زمان سیدالشهدا(ع) دانست و افزود: اگر خواص حق و باطل را نگویند و امر به معروف و نهی از منکر نکنند موجب کشتار امام حسین(ع) می شود اگر چه قیام توابین بعد از شهادت حضرت صورت گرفت اما دیگر آن زمان امام حسین(ع) نبود و کار از کار گذشته بود.

وی به درس عبرت گرفتن از جامعه زمان اباعبدالله(ع) تأکید و ابراز کرد: امروز در زمان غیبت در رکاب رهبری باشید، لقمه ها را حلال کنید، معنویات و غیرت ناموسی ، غیرت دینی و غیرت وطنی خود را تقویت کنید و خواصی را حرمت بگذارید که ما را به راه ولی فقیه و امام زمان هدایت می کنند تا اگر تاریخ تکرار شد در خیمه امام حسین(ع) باشیم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات