۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۶۲۱۰۵۵
حجت الاسلام صابری اراکی:

شهادت مقام رضایت است

شهادت مقام رضایت است
عضو جامعه مبلغان کشور گفت: شهدا با خدا معامله کردند و جان خود را در راه معامله با خدا دادند و شهادت مقام رضایت است و شهدا از جان خود گذشتند و در برابر خدا تسلیم شدند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد حسین صابری اراکی پنجشنبه شنبه شب در آخرین شب مراسم عزاداری هیات حضرت ابوالفضل (ع) مسجد امیرالمومنین کاشان، در ادامه سلسله مباحث روش و مدل و سبک زندگی عاشورایی و دینی گفت: یکی از ویژگی‌های خانواده عاشورایی و اربعینی مقام رضایت است.

وی با اشاره به اینکه انسان برای رسیدن به خدا باید مقامات و درجات گوناگون عالیه را طی کند، افزود: رسیدن به مقام رضایت یکی از درجات پله‌های تعالی و ترقی و صعود انسان است.

حجت الاسلام صابری اراکی ادامه داد: بندگی خدا را انجام دادن داشتن رضایت و خشنودی به آنچه که خدا نصیب و قسمت انسان کرده است در واقع همان بندگی خدا است.
 
وی این تفکر را که همه اتفاقات زندگی انسان در اراده و مقدرات خدا است را تفکر اشتباه دانست و عنوان کرد: طلاق و تصادفات عامل انسانی است و به اراده و خواست بنده خدا است نه اینکه در اراده و خواست خدا باشد.

عضو جامعه مبلغان کشور گفت: خداوند خالق خیر است و انسان اگر خیر خدا را نادیده بگیرد و آن را زیر پا بگذارد تبدیل به شر خواهد شد.

به گفته وی خدا خالق طلاق نیست، بلکه ازدواجی که در آن صفا، صمیمیت، توافق، تفاهم، همدلی، قناعت و زهد نباشد و چشم و هم چشمی باشد، در نهایت به جدایی می‌رسد در حالیکه خدا خالق جدایی نیست.

حجت الاسلام صابری اراکی با اشاره به اینکه صدقه هفتاد بلا را دفع و مانع از مرگ است، افزود: صدقه از مرگ معلق جلوگیری می‌کند، اما نمی‌تواند از مرگ حتمی جلوگیری کند و مرگ حتمی به موقع و زمان تعیین شده مقرر فرا خواهد رسید.

عضو جامعه نخبگان تبلیغ کشور گفت: شهدا با خدا معامله کردند و جان خود را در راه معامله با خدا دادند و شهادت مقام رضایت است.

حجت الاسلام صابری اراکی افزود: در سبک زندگی عاشورایی، اربعینی، فاطمی، زینبی و مهدوی حرف اول را رضایت به آنچه خدا خواسته است می‌زند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات