۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۲۱۰۵۸
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

مسؤول راحت طلب و اشرافی فاقد عقل است | مسؤولان مردم را نامحرم ندانند

مسؤول راحت طلب و اشرافی فاقد عقل است | مسؤولان مردم را نامحرم ندانند
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه مسؤول راحت طلب و اشرافی فاقد عقل است، بر شفاف سازی در کشور تأکید کرد و گفت: دو قطبی سازی کاذب کثیف تر از رانتخواری است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، در آخرین شب از مراسم دهه دوم ماه محرم الحرام دانشگاه هنر گفت: رسانا نبودن رسانه های دینی و اغواگر بودن رسانه های غیر دینی از مهمترین مشکلات رسانه های امروز است.

وی با بیان اینکه مردم باید بتوانند از اغوای رسانه های ضد دین عبور کرده و از اسارت آنان نجات پیدا کنند، ادامه داد: همچنین رسانه های دینی که در انتقال پیام دین ناتوان هستند باید بتوانند سوء تفاهم ها را کاهش دهند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان نهضت رفع سوء تفاهم را یک اقدام مهم همگانی دانست که باید در سراسر جهان اتفاق بیفتد، ابراز داشت: نهضت رفع سوء تفاهم سبب می شود بسیاری از انسان ها در سراسر جهان با تعریف واقعی دین آشنا شوند و آن را به عنوان یک برنامه عقلانی بپذیرند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه ادامه داد: قبل از اینکه بخواهیم اسلام و مکتب تشیع را برای مردم جهان ارائه دهیم ابتدا باید دین را درست برای آنان تعریف کنیم؛ دین یک برنامه برای رسیدن به زندگی بهتر است اگر دین درست تعریف شود مردم به آن علاقمند می شوند.

وی با بیان اینکه دین بیدار کننده عقل است و به انسان حکمت عطا می کند، ابراز کرد: ابلیس کاری می کند که انسان دست از واقع بینی بردارد و ابلیسچه ها نیز هدفی جز این ندارند که انسان ها را از واقع بینی جدا و دور کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه دین انسان را واقع گرا بار می آورد، گفت: مقصود از فقه فهم عمیق از واقعیات است، طبق صریح روایات؛ انسان به واسطه عقل می تواند دنیا و آخرت خود را آباد کند. انسان عاقل اگر در انجام کاری از سوی خداوند نهی نشده باشد براساس فرمان عقل از انجام آن کار اجتناب می کند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه ادامه داد: برای مثال رعایت حجاب یک امر عقلانی است؛ انسان بی دین اما عاقل می داند که با رعایت حجاب حریم خود و جامعه حفظ می شود از این رو براساس عقل به رعایت حجاب اهتمام می ورزد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برآمده از عقلانیت است، ابراز کرد: متأسفانه برخی مسؤولان حتی در سطح بالای کشور در گفتار خودشان به جای عقلانیت از تعابیری مانند احساسات انقلابی یاد می کنند؛ چرا برخی با غلط سخن گفتن می خواهند سوء تفاهم ها را افزایش دهند!؟

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با استناد به احادیث و روایات، بیان داشت: در روایات نقل شده دین و ادب نتیجه عقل است، کسی ایمان نمی آورد مگر انسانی که عقل خود را به کار بگیرد بنابراین انسانها به میزان عقلشان دین دارند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه ادامه داد: اینکه گفته می شود تمام رؤسای جامعه باید با تقوا باشند به خاطر آن است که تقوا عقل انسان را افزایش می دهد بنابراین مسؤول متقی با خوش فکر شدن بهتر می تواند جامعه را اداره کند.

وی افزود: همچنین اگر گفته می شود مسؤولان نباید اشرافی باشند به خاطر آن است که انسان اشراف زده نمی تواند خود را کنترل کند و از فرط راحت طلبی عقلش کاسته می شود چنین فردی بی عرضه ترین افراد را کدخدای عالم تصور می کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تأکید بر اینکه مسؤولان باید به تعداد همه مردم عقل داشته باشند و مسؤول راحت طلب فاقد عقل است، گفت: عقل مهمترین ابزار مدیریت است؛ شکم بارگی آقازاده ها دلیل بر بی عقلی برخی پدران مسؤول است، چگونه می توان کار یک کشور را به چنین مسؤولانی سپرد!؟

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه افزود: کسی که اسیر فرزندانش باشد عقلش کاسته می شود چنین فردی چگونه می تواند مدیریت و مسؤولیت مردم را عهده دار باشد در حالی که مدیریت نیازمند شعور است؛ بعضا همین ها وارد مجلس شورای اسلامی می شوند و در زمینه شفافیت سازی آراء مردم را فاقد شعور معرفی می کنند در حالی که خودشان شعور ندارند.

وی ادامه داد: مسؤولی که نتوانسته شکم خود و فرزندانش را جمع کند چطور می تواند خود را دارای شعور و مردم را بی شعور فرض کند؛ لازم است مسؤولان در ادبیات خودشان بازنگری داشته باشند.

شفاف سازی آرا امری عقلانی است

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه طرح شفافیت آرا یک مسأله بسیار عقلانی است، ابراز کرد: روایت است مسؤولان غیر از مسائل امنیتی و نظامی در همه موارد چیزی را از مردم پنهان نکنند؛ در برخی کشورهای بی دین دنیا علاوه بر شفافیت آرا، هزینه های انتخاباتی نمایندگان نیز به صورت واضح و آشکار در اختیار مردم قرار می گیرد.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه ادامه داد: این برای دولت، مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت و شورای نگهبان خجالت آور است که سایر کشورهایی که دین ندارند در مسأله شفافیت از ما پیشی بگیرند، شفافیتی که امام علی(ع) در دوران حکومتشان فرمودند: من چیز پنهانی از مردم ندارم.

وی اضافه کرد: شفافیت در اموال مسؤولان، فرزندان و خانواده آنان لازم است و این خجالت دارد که غیر از قوه قضاییه هنوز در سایر نهادها چنین اقدامی صورت نگرفته است؛ همچنین شفافیت در مکاتبات و توصیه ها لازم است زیرا مردم باید بدانند نمایندگان‌شان به چه کسانی نامه می نویسند و مکاتبات دارند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: شفافیت در سفرهای خارجی و هزینه های آن، شفافیت در زمینه برگزاری جلسات رسمی و غیر رسمی به همراه موضوع جلسه، شفافیت در زمینه حقوق ها و مزایای دولتی و سایر شفافیت سازی ها سبب می شود فسادها به طور چشمگیر پایین بیاید. عامل شفاف سازی دولت و قراردادهای دولتی مجلس شورای اسلامی است زمانی که مجلس خودش شفاف نباشد چگونه می شود دولت شفافیت داشته باشد.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه اضافه کرد: شفافیت اگر باشد نه تنها جلوی رانت ها و دزدی های میلیاردی گرفته می شود بلکه مردم به میزان شعور سیاسی مسؤولان و عرضه و توانایی آنان در عرصه مدیریتی علم و آگاهی پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه انگلیسی های خبیث با خفه کردن صدای منتقدان جهان را اداره می کنند، گفت: در سخنرانی اخیر بنده که در زمینه مساله شفافیت سازی بود برخی برای اینکه این صدا به گوش مردم نرسد شروع به فحاشی و بهتان زدن کردند و چنین گفتند که فلانی وابسته به فلان جریان و جناح سیاسی است در حالی که خوب می دانستند بنده وابستگی به هیچ جناحی ندارم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: گفتن آدم باش آیا بداخلاقی است اما هتاکی به یک آمر به معروف خوش اخلاقی است! در حالی که بر سر منکر عظیم باید فریاد زد. منکر عظیم همین دوقطبی سازی کاذب است که به خاطر آن سوره منافق نازل شد. دوقطبی سازی کاذب بسیار کثیف تر از رانت خواری است.

«برجام نتیجه می دهد»؛ سخن مسؤولان خیال پرداز غیرواقع بین بود

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه دوقطبی سازی برای فاسد کردن جامعه و ایجاد فرصت در میان فرصت طلبان صورت می گیرد، عنوان کرد: تثبیت دوقطبی کاذب برای جامعه ما ننگ است برای همین برسر کسانی که با وقاحت دست به دوقطبی سازی جامعه می کنند باید فریاد زد و نهی کرد.

وی افزود: بنده از منتقدان رییس جمهوری هستم حتی تایید وی را از اشتباهات شورای نگهبان می دانم ولی نباید از این غفلت کرد که در همین دولت اصلاحات مردان و وزرای خدمت گزاری هم وجود دارند که با عملکرد خوبشان قابل تحسین هستند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه مبنای از بین رفتن اصولگرایی و اصلاح طلبی در اصلاح ادبیات دینی و انقلابی است، گفت: تا ادبیات دینی و انقلابی سوء تفاهم برانگیز باشد و دین به گونه ای تعریف نشود که دین چیزی جز واقع گرایی، واقع نمایی و تسلط بر واقعیات نیست این دعواهای اصول گرایی و اصلاح طلبی باقی خواهد ماند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه دو قطب حقیقی در کشور حاکم است، عنوان کرد: خیال پردازان و واقع بینان شاخه های این دوقطب هستند؛ خیال پردازان بودند که گفتند برجام نتیجه می دهد و در مقابل واقع بینان منکر نتیجه بخش بودن مذاکرات بودند. همه دعواها هم بر سر همین واقع بینی و خیال پردازی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف از انتخابات روی کار آمدن عاقلترین افراد است و یکی از ملاکهای تشخیص عقل شفافیت و تهذیب نفس است./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
محاکمه زبل خان
در پایان مجلس دهم می بایستی === مدافع ثروتمندان و سرمایه داران و دست پرورده مکتب معتقد به نظام طبقاتی === بواسطه آسیب ها و خسارات جبران ناپذیری که به شآن و اعتبار مجلس و نمایندگان خانه ملت در نزد افکار عمومی بواسطه دور زدن ها و تک روی هایی که در مجلس شورای اسلامی داشته و بر خلاف بیانات صریح مقام معظم رهبری که شان و اعتبار مسئولین کشور را در خادمی و پاسخگویی به ملت می دانند، همچون شاهزادگان خود را بی نیاز از پاسخگویی به مردم و قشر تحصیلکرده جامعه دانسته و چه در حوزه تقنینی همچون اضافه نمودن بندی در قانون بودجه سال ۹۸ بدون اطلاع نمایندگان و تصویب در صحن علنی مجلس که منجر به افزایش دوباره حقوق نجومی مدیران بر خلاف خواست و اراده نمایندگان گردیده و همچنین در موضوع چگونگی تصویب برجام در مجلس که مورد انتقاد بسیاری از مسئولین کشور واقع گردید و الخصوص در حوزه نظارتی مجلس شورای اسلامی چه در موضوع استیضاح وزرا و رئیس جمهور برای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط دولت به هم قبیله ای ها و دوستان و آشنایان که اثرات و اهداف مخرب آن در آینده ای نزدیک در کشور بخوبی قابل مشاهده خواهد بود و چه در مورد رانت و فساد موجود در سازمان خصوصی سازی و مقاومت رئیس جمهور نسبت به برکناری رئیس سازمان خصوصی سازی و چه در مورد مشکلات موسسات مالی و اعتباری و چه در مورد تعلل دولت در ارائه لایحه اصلاح ساختار بودجه کشور ، اصلاح ساختار اقتصادی و اصلاح نظام بانکداری بر اساس منویات صریح مقام معظم رهبری مد ظله العالی در سال رونق تولید وارد آورده، می بایستی براساس خط مشی تعیین شده توسط ریاست محترم قوه قضاییه ((که هرگونه فعل یا ترک فعلی که توسط مسئولین کشور منجر به تضییع حقوق عامه مردم گردد مستوجب تعقیب قضایی و کیفری است))
توسط خود نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعنوان اولین مدعیان و شاکیان ناکارامدی مجلس شورای اسلامی جهت بررسی عملکرد ۱۲ ساله به قوه قضاییه معرفی گردد.
0
0