۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۲۱۰۶۶
سهیل اسعد:

فرهنگ اربعین را با دید بین المللی به جهان عرضه کنیم + فیلم

فرهنگ اربعین را با دید بین المللی به جهان عرضه کنیم + فیلم
مبلغ بین المللی اربعین را بهترین زمان برای مقابله با ظلم دانست و گفت: باید مردم در این حرکت میلیونی علاوه بر زیارت با شعار تظاهرات برای مبارزه با ظلم حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و چهارمین همایش هیأت های فعال در عرصه اربعین ظهر امروز در مسجد مقدس جمکران به کار خود پایان داد.

سهیل اسعد مبلغ بین المللی در این نشست با اشاره به این که تلاش برای اعتلای مکتب حسینی ارزش و افتخار بزرگی است، اظهار داشت: وقتی شعارهایی که در مورد اربعین مطرح است را می‌ شنویم وجایگاه و اهدافی که برای این پدیده را می‌ بینیم، احساس می‌ کنیم کارهایی که برای تحقق این اهداف انجام می‌ دهیم کافی نیست.

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما به دنبال تأسیس و ایجاد تمدن نوین اسلامی هستیم و به عقیده من در این مرحله هیأتی کار کردن لازم است بر خلاف عرف ایران که هیأتی کار کردن را بی نظمی می‌ دانند.

دکتر اسعد در ادامه با اشاره به ارتباط اربعین با تمدن اسلامی عنوان کرد: تمدن اسلامی یک پروژه الهی است که از اول خلقت حضرت آدم و موضوع خلیفة اللهی مطرح بوده است، برای این پروژه یک سری طرح ها و برنامه ها بوده که از جمله آنها ارسال رسل بوده است.

وی با تأکید بر این که هریک از پیامبران سنگی برای ساختن ساختمان تمدن اسلامی سنگ بنایی گذاشتند، گفت: بعد از پیامبران این مسیر منحرف شد ولی امام حسین(ع) با فدای خون خود مسیر تمدن اسلامی را به راه اصلی خود برگرداند از این رو بهترین راه برای رسیدن به آن هدف بزرگ معرفی امام حسین(ع) است.

این دانش آموخته جامعة المصطفی العالمیه اضافه کرد: دنیای امروز خلأها و نیازها و ضعف هایی دارد که باید حل شود و برای حل این همه مشکلات، مکاتب و شخصیت ها و سیاست های مختلف پروژه های خود از شرق و غرب معرفی کردند؛ بشریت امروز به این نتیجه رسیده است که تمام این طرح های بشری ناکارآمد بوده و همچنین همه این بحران ها هنوز برپا است.

وی بیان داشت: کمونیست ها، کاتولیک ها و بسیاری از مکاتب سیاسی اعتراف کرده اند که مکاتب آنها کارایی لازم را ندارد، از این رو به وجود یک مکتبی که این مشکلات را حل کند احساس نیاز کردند؛ حال آیا مکتب حسینی چنین مجالی در دنیا دارد؟ آیا راه حل منطقی برای بحران های جهان هست یا خیر؟

اسعد با اشاره به این که برای این مسأله یک گام نظری و یک گام عملی وجود دارد، خاطرنشان کرد: گام نظری این است که اربعین را با دیگر مکاتب در دو کفه ترازو قرار بدهیم و ادراک صحیحی از امام حسین(ع) و عاشورا و کربلا و اربعین داشته باشیم.

وی با تأکید بر لزوم نگاه و تبلیغ بین المللی از امام حسین(ع) افزود: مثلا به جای یزید از عبارت «ظالم» استفاده کنیم یا از یاد کردن کربلا به عنوان «سرزمین مقدس» از عنوان «محل تجمع مستضعفان علیه مستکبران» یاد کنیم، نباید امام حسین(ع) را به صرف یک زیارت مذهبی خلاصه کنیم بلکه باید از این حرکت به عنوان یک مکتب قابل نشر در فضای بین الملل یاد کنیم.

این طلبه آرژانتینی در ادامه با اشاره به این که یکی از نیازهای امروز دنیا تغییر و تحول در باب عدالت اجتماعی است، خاطرنشان ساخت: همه دنیا قبول دارند که باید از دنیا رفع ظلم بشود که ما باید برای چنین نیازهایی به درستی مکتب امام حسین(ع) را معرفی کنیم چراکه سه عنصر مکتب، رهبری و همچنین قیام امت برای قسط و عدل از ارکان اصلی تمدن سازی است.

وی تأکید کرد: در تحلیلی که از وضعیت جهان داریم دیدیم هر حرکتی که نتوانسته موفق باشد و اهداف خود را محقق کند اشکالش در یکی از این سه عنصر بوده است و خلاصه این است که ما باید مکتب حسینی را معرفی کنیم که این سه عنصر را دارا است و انقلاب اسلامی ایران نیز با بهره گیری از این مکتب و جمع آن سه عنصر تمدنی توانست به پیروزی برسد.

اسعد عنوان کرد: به عنوان پیشنهادهای عملی برای تحقق این هدف باید اولا اصحاب فعالیت های فرهنگی جمع شوند تا منشور حسینی واحد تدوین کنیم که بتوانیم به عنوان مرام نامه امام حسین(ع) به جامعه بین الملل عرضه کنیم و تفکر حسینی را ده صحفه خلاصه کنیم.

وی با تأکید بر این که اربعین ظرفیت های بزرگی برای ارائه تفکر مکتب حسینی دارد، گفت: طرح دوم این است که از حالت پیاده روی زیارتی توسعه بدهیم و علاوه بر ارتباط معنوی با امام حسین(ع)، برای غیر مسلمان جهان برنامه ریزی کنیم.

این دانش آموخته جامعة المصطفی العالمیه اضافه کرد: باید راهپیمایی اربعین به عنوان بزرگترین تظاهرات اعتراض به ظلم با شعاری خاص معرفی کنیم، چراکه عنوان «تظاهرات» در برابر «زیارت» از ثقل بیشتری برخوردار است و می‌ تواند در جامعه جهانی اثر گسترده ای بگذارد./1330/ج

تعداد بازدید : 5
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 8
ارسال نظرات