۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۲۱۰۶۷
خراسانی زاده خبرداد؛

خدمت رسانی فرهنگی و هنری سازمان سراج در 24 موکب اربعین

خدمت رسانی فرهنگی و هنری سازمان سراج در 24 موکب اربعین
معاون سازمان فضای مجازی سراج از خدمت رسانی فرهنگی و هنری به زائران در مسیر پیاده روی اربعین از جمله اکران فیلم شهادت حضرت عباس(ع) در سالن های سه بعدی خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و چهارمین همایش هیأت های فعال در عرصه اربعین ظهر امروز در مسجد مقدس جمکران به کار خود پایان داد.

محمد خراسانی زاده معاون سازمان فضای مجازی سراج در این گردهمایی به معرفی این سازمان پرداخت و بیان داشت: سازمان فضای مجازی سراج با هدف پشتیبانی و حمایت از جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در فضای مجازی تشکیل شده است و در این راستا خدمات و تولیدات و محصولات زیادی داشته است.

وی با اشاره به این که امروز اهمیت فضای مجازی بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که اگر می‌ توانستم در این عرصه وارد می‌ شدم و تلاش خودم را در حوزه فضای مجازی متمرکز می‌ کردم.

معاون سازمان فضای مجازی سراج تصریح کرد: ما در سازمان سراج در بخش های مختلفی اعم از نرم افزار تلفن همراه، بازی ها، استارت آپ های کسب و کار و سایت ها و خبرگزاری ها تولیدات و پشتیبانی انجام می‌ دهیم و در مورد اربعین نیز یک سری فعالیت هایی انجام شده است.

وی افزود: یکی از فعالیت های سازمان سراج درایران و عراق تولیداتی در زمینه اربعین و امام حسین(ع) بوده که از جمله آن نرم افزار و بازی است که به درد زائران می‌ خورد در مسیر و منتشر شده است.

خراسانی زاده تولید عینک های واقعیت مجازی را یکی دیگر از تولیدات این سازمان دانست و گفت: این عینک ها برای زیارت مجازی حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است که برای عراقی ها طراحی شده و به راحتی می‌ توانند از راحت دور امام رضا(ع) را زیارت کنند.

وی تأکید کرد: همین طور برنامه تصویری روضه حضرت عباس(ع) طراحی شده است که به دو شکل به نمایش داده می‌ شود یکی در مسیر پیاده روی اربعین در سالن های اکران سه بعدی شکل می‌ گیرد و یکی هم به صورت عینک های وی آر یا واقعیت افزوده بود.

معاون سازمان فضای مجازی سراج عنوان کرد: حدود 20 خدمت مختلف در اربعین در کربلا و سرزمین عراق در شهرهای نجف، کربلا، سامرا و کاظمین و مسیر پیاده روی در 24 موکب ارائه داده می‌ شود که این کار به دلیل تأثیرات فرهنگی کار است.

وی با تأکید بر این که این گونه خدمات در آینده با کمک موکب داران گسترش و توسعه پیدا می‌ کند، گفت: امیدواریم با توجه به سیل جمعیتی که به سمت کربلا می‌ روند بتوانیم خدمات دیجیتال بیشتری به زائران ارائه بدهیم./1330/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 8
ارسال نظرات