۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۲۱۰۷۵

چهارمین همایش هیأت های فعال در عرصه اربعین پایان یافت

چهارمین همایش هیأت های فعال در عرصه اربعین پایان یافت
چهارمین همایش هیأت های فعال در عرصه اربعین و دومین گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با سخنرانی آیت الله میرباقری به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و چهارمین همایش هیأت های فعال در عرصه اربعین ظهر امروز در مسجد مقدس جمکران به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حمید حسینی رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق خدمت به زائران حسینی را افتخاری بزرگ عنوان و از لطف رهبر معظم انقلاب نسبت به موکب داران عراقی قدردانی کرد.

همچنین علی جهانشاهی دبیر ستاد اربعین بنیاد خاتم الانبیاء با اشاره به خدمت رسانی به زائران اربعین در مرزهای ورودی و خروجی و همچنین مرکز ایران از آمادگی مسجد جمکران برای خدمت رسانی به 300 هزار زائر خبرداد.

در این گردهمایی سهیل اسعد مبلغ بین المللی اربعین را بهترین زمان برای مقابله با ظلم دانست و گفت: باید مردم در این حرکت میلیونی علاوه بر زیارت با شعار تظاهرات برای مبارزه با ظلم حرکت کنند.

محمد خراسانی زاده معاون سازمان فضای مجازی سراج از خدمت رسانی فرهنگی و هنری به زائران در مسیر پیاده روی اربعین از جمله اکران فیلم شهادت حضرت عباس(ع) در سالن های سه بعدی خبرداد.

در ادامه این گردهمایی آیت الله سید محمدمهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که راهپیمایی اربعین مقدمه تمدن نوین اسلامی است، گفت: شما اوج کرامت انسانی و الهی را در این سفر مشاهده می‌ کنید.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه نیز اربعین را نمایشگاه مهر ورزی، ایثار و فداکاری است و بر لزوم ارتقای معنویت در این سفر با یاد امام زمان(عج) تأکید کرد.

در ادامه دکتر جلال غفاری رییس شبکه افق با بیان این که هر موکب و هر کاروان می‌تواند رسانه اربعین باشد، از پخش فیلم های ارسالی روایت گری مردم در اربعین خبرداد.

در پایان حاج حسین یکتا با بیان این که تربیت همیشه در کلاس درس صورت نمی گیرد، اربعین را پایگاه ترتیب تحولی دانست و بر ضرورت حفظ اثرات این حرکت در آینده تأکید کرد.

یادآور می‌شود، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین نیز که یکی از دعوت شدگان و سخنرانان این گردهمایی بود به دلیل کسالت و وضعیت نامناسب جسمانی در این مراسم حاضر نشد.

گفتنی است، این گردهمایی همچنین همراه با چهارمین همایش هیأت های فعال در عرصه اربعین با محوریت «اربعین و تمدن نوین اسلامی» بود که از سوی جبهه فرهنگی انقلاب با همکاری مراکزی از جمله جامعه ایمانی مشعر، شبکه افق سیما، مسجد مقدس جمکران، سازمان فضای مجازی سراج و سازمان هنر و رسانه اوج برگزار شد.

در برنامه ابتدایی این گردهمایی که صبح دیروز برگزار شد، بعد از ارائه گزارشی از سوی دبیر برگزاری همایش حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به لزوم مقتل خوانی مستند و معقول در مجالس امام حسین(ع) تأکید کرد که قضیه شهادت حضرت با مرثیه و روضه گره خورده است.

همچنین آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده ولی فقیه در کشور عراق با اشاره به حضور افراد غیر مسلمان و غیر شیعه در راهپیمایی اربعین تأکید کرد که عاشورا و اربعین مایه وحدت همه ادیان و مذاهب است و ما آن را زمینه ساز تمدن نوین اسلامی می‌ دانیم.

در برنامه دیگر شخصیت های دیگری از جمله رحیم آبفروش معاون جامعه ایمانی مشعر، حجت الاسلام هاشم ابوخمسین فعال و مجاهد عراقی، حجت الاسلام تراشیون کارشناس مسائل خانواده، حجت الاسلام سوزنچی عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و محمدعلی مددی معاون ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر کشور صحبت کردند.

در برنامه روز گذشته دو میز گرد با عنوان «تجربه مانا ویژه مدیران مواکب» و «تجربه مانا ویژه مدیران کاروان ها» برگزار شده و در این دو میز گرد قرار است به ارائه طرح موکب سیار، راه اندازی مواکب بهداشت و درمان و مدیریت مواکب و تشریح وظایف برنامه های فرهنگی و مراسمات موکب و همچنین مسائل مروبط به حوزه حمل و نقل و تبیین ظرفیت های اسکان در نجف، کربلا و مسائل دیگر به بحث و بررسی گذاشته شد.

در جنب این مراسم نیز «نمایشگاه جامع نیازمندی های اربعین» همراه با هم اندیشی مسائل اربعین با حضور صاحب نظران و فعالان اربعین در شبستان امام هادی(ع) برقرار شده بود.

یکی از غرفه‌هایی که به نمایشگاه امسال اضافه شده است، غرفه پژوهش و مشاوره اربعین است تا علاوه بر ارائه مشاوره‌های لازم به موکب داران و زائران، امکان ارتباط گیری مبلغان حوزه‌های علمیه با مردم و تشریح فعالیت‌های مرتبط با رفع شبهات و تبیین و تشریح اهداف متعالی نهضت و قیام حسینی فراهم شود.

در این نمایشگاه همچنین برخی خدمات رفاهی جدید و نوآورانه برای زائران اربعین ارائه شده و افرادی هم که کار خاصی درباره اربعین داشته‌اند در نمایشگاه حضور دارند، به طور مثال یکی از این تولیدکنندگان، تولیدکننده آب معدنی با قیمت مناسب است که در نمایشگاه حضور دارد تا امکان ارتباط بیشتر این تولیدکننده با موکب داران مهیّا باشد.

یکی دیگر از جذابیت‌های نمایشگاه امسال، حضور فردی است که به فناوری تولید انرژی و سوخت  از زباله دست یافته است که با توجه به گرانی سوخت در کشور عراق و انبوه زباله‌هایی که در این ایام در عراق ایجاد می‌شود، می‌تواند برای برادران ما در عراق مفید فایده باشد./1330/ج

ارسال نظرات