۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۶۲۱۰۹۸
کارشناس امور مذهبی:

ریشه تمدن اسلامی را باید در پیاده روی اربعین حسینی جستجو کرد + فیلم

ریشه تمدن اسلامی را باید در پیاده روی اربعین حسینی جستجو کرد + فیلم
حجت الاسلام شیخ استرکی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین حسینی سال به سال در حال توسعه و گسترش است، گفت: ریشه تمدن اسلامی را باید در پیاده روی اربعین حسینی جستجو کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان؛ حجت الاسلام محمد شیخ استرکی جمعه شب در جلسه توجیهی عوامل موکب علی ابن باقر (ع) که در حسینیه فاطمیون برگزار شد، گفت: پیاده روی اربعن موضوعیت دارد.

وی افزود: امام صادق (ع) ۱۴۰۰ سال قبل به درفضیلت زیارت امام حسین (ع) می‌فرماید کسی که با پای پیاده به زیارت امام حسین (ع) برود خداوند برای هر قدمی که بردارد یک حسنه برایش منظور و یک گناه او را پاک می‌کند و درجات او را یک درجه افزایش می‌دهد و زمانی که به زیارت می‌رود خداوند دو فرشته موکل او می‌کند تا خیر او را نوشته و شر او نمی‌نویسد.

کارشناس امور مذهبی گفت: زائر امام حسین (ع) در بازگشت از زیارت با او وداع کرده و به او می‌گویند ای ولی خدا گناهانت آمرزیده شد و از افراد حزب خدا و رسول او و اهل بیت او هستید و هیچگاه آتش را به چشم نخواهید دید و آتش نیز هرگز تو را نخواهد دید و تو را طمعه خود نخواهد کرد و این ثواب زیارت امام حسین (ع) با پای پیاده است.

حجت الاسلام شیخ استرکی در ادامه افزود: پیاده روی اربعین حسینی سال به سال در حال توسعه و گسترش است و از همه ادیان جهان و از همه دنیا در این کنگره عظیم شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه پیاده روی چند ده میلیونی اربعین حسینی نه تنها در تاریخ اسلام بلکه در تاریخ بشریت استثنا است، اظهار داشت: ریشه تمدن اسلامی را باید در پیاده روی اربعین حسینی جستجو کرد.

مسؤول فرهنگی موکب علی ابن باقر (ع) گفت: مقدمه سازی تمدن اسلامی برعهده ما است تا به حکومت جهانی امام زمان (عج) برسد و تمدن اسلامی را امام عصر (عج) برپا خواهد کرد.

حجت الاسلام شیح استرکی ادامه داد: امام زمان (عج) پشتوانه اصلی پیاده روی اربعین است و حضرت در معرفی اش، خودش را پسر امام حسین (ع) معرفی می‌کند.

به گفته وی برای پیاده روی اربعین حسینی باید تمدن سازی کرد، اما زائران و خادمان زائران اباعبد الله الحسین (ع)، کربلا را باید متفاوت از هرجای دیگر دنیا ببینند.

کارشناس امور مذهبی با اشاره به اینکه کسی که از خانواده امام حسین (ع) چیزی نخواهد خسارت کرده است، گفت: علامه امینی می‌فرماید از امام حسین (ع) اگر چیزی می‌خواهید زیاد بخواهید./۱۳۰۷/پ203/ب1
تعداد بازدید : 9
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات