۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۶۲۱۱۱۹
حجت الاسلام والمسلمین مجد هاشمی:

پیاده روی اربعین از آثار و برکات انقلاب اسلامی است

پیاده روی اربعین از آثار و برکات انقلاب اسلامی است
استاد حوزه علمیه تجمع عظیم انسان‌ها در اربعین حسینی را عنایت الهی دانست و گفت: پیاده روی اربعین یکی از آثار و برکات انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجد هاشمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیرخم با اشاره به اهمیت و حساسیت ایام اربعین، گفت: پیاده‌روی باشکوه اربعین یکی از آثار و برکات انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: علما و مراجع عظام نجف و کربلا از گذشته به زیارت اربعین با پای پیاده مقید بودند، تقریبا همه مراجع از همه نقاط عراق این راهپیمایی را انجام می‌دادند.

حجت الاسلام والمسلمین مجد هاشمی با اشاره به اهمیت زیارت اربعین، عنوان کرد: آیت الله خویی(ره) قرآن و نهج البلاغه را در مسیر زیارت اربعین یعنی از نجف تا کربلا حفظ کردند، این رفتار علما نسبت به اربعین نشان می‌دهد زیارت اربعین زیارت خاص و ویژه‌‌ای است که اهمیت بسیار زیادی دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه از بعد از قیام عاشورا تا به امروز زیارت اربعین هر ساله انجام می‌شده، اظهار داشت: در طول زمانها این زیارت بسته به شرایط و جو سیاسی حاکم بر کشور عراق به صورت مخفی یا علنی توسط علما یا مردم انجام شده است.

وی افزود: در زمان صدام ملعون نیز زیارت اربعین به صورت مخفیانه انجام می‌شد، چرا که صدام به شدت با اینگونه مراسمات مبارزه می‌کرد و زیارت اربعین را ممنوع کرده بود، با این وجود مردم مومن و محبان سیدالشهدا(ع) به هر صورتی بود خود را به کربلا می‌رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین مجد هاشمی راهپیمایی باشکوه اربعین را تبلور قدرت عظیم اسلامی دانست و ابراز کرد: اینکه امت اسلامی بعد از گذر دوران‌های سخت و دشوار، سرخوردگی‌ها، خفقان‌ها و فشارهای بیشمار امروز به این نقطه رسیده که می‌تواند چنین راهپیمایی باعظمتی را به نمایش بگذارد چیز کمی نیست، اربعین نعمت عظمای خداوند است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شکل‌گیری حرکت عظیم اربعین از آثار انقلاب اسلامی است، بیان کرد: اگر انقلاب اسلامی و قدرت ایران نبود، امروز عراقی هم نبود، این نظام اسلامی ایران بود که عراق را از بسیاری از فتنه‌های مهلک مانند داعش نجات داد.

وی افزود: اینکه زیارت اربعین اینگونه رونق گرفته و در حال گسترش و انتشار به سراسر عالم است از عنایات و معجزات حضرت حق است.

حجت الاسلام والمسلمین مجد هاشمی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که اربعین را یک گنج معرفی کردند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند اربعین گنج است، باید قدر این گنج گرانقیمت را دانست و خوب از آن مراقبت کرد، هر کس که در توان دارد به خصوص جوانان باید زیارت اربعین را از دست ندهند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند عظمت و شکوه بین المللی به حرکت اربعین داده است، گفت: بنده به جوانان توصیه می‌کنم به هر قیمیت شده در این راهپیمایی شرکت کنید و با رفتن خود این عظمت و شکوه را بیشتر و بیشتر کنید.

وی افزود: اوج گرفتن حماسه اربعین بستگی به حضور نسل جوان دارد و امید فراوان وجود دارد که ان شاءالله به فضل الهی این حرکت عظیم وصل به ظهور منجی عالم حضرت صاحب الزمان(عج) بشود.

حجت الاسلام والمسلمین مجد هاشمی با اشاره به حدیثی از کتاب وسایل الشیعه درباره علائم پیش از ظهور، ابراز کرد: در حدیث آمده است پیش از ظهور عده‌ای از مشرق زمین قیام می‌کنند که برنامه مفصلی برای عزای حضرت سیدالشهدا(ع) دارند، آنها سیاه می‌پوشند، قیام ایشان ابتدا مسالمت‌آمیز است سپس مسلح به سلاح‌های روز می‌شوند که رعب و وحشت را در دل دشمن می‌اندازد، در نهایت این قیام متصل به ظهور حضرت حجت(عج) می‌شود.

استاد حوزه علمیه تلاطم دریای عظیم انسان‌ها در اربعین را از فضل و عنایت الهی دانست و عنوان کرد: جاذبه عجیبی که چند سالی است در حرکت اربعین رخ داده یک امر عادی و معمولی نیست، قلبها را خداوند متعال متوجه اربعین کرده است.

وی افزود: مهم‌ترین، آخرین و تنها وسیله پیروزی اسلام و مستضعفین در کل جهان و وقوع ظهور حضرت حجت(عج)، عاشورا و عزای اباعبدالله الحسین(ع) است، اربعین جامعه را برای ظهور آماده می‌کند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات