۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۶۲۱۲۰۶
مدیر حوزه علمیه مازندران:

طلاب باید در نشر و گسترش معارف قرآنی در جامعه پیشگام باشند

طلاب باید در نشر و گسترش معارف قرآنی در جامعه پیشگام باشند
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی بر ضرورت تقویت برنامه‌های قرآنی در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: طلاب باید در نشر و گسترش معارف قرآنی در جامعه پیشگام باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع مدیر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه بر ضرورت تلاش مضاعف طلاب در فراگیری علوم دینی تأکید کرد.
 
وی با بیان این که طلاب باید فرصت‌ها را غنیمت شمرده در جهت آموختن علم دین بیشتر تلاش کنند، افزود: طلاب به عنوان سرباز حضرت ولی عصر (عج) باید همه توان خود را در جهت جلب رضایت حضرت به کار گیرند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که خوب درس خواندن و تزکیه نفس موجب جلب رضایت حضرت می‌شود، خاطرنشان کرد: همه امکانات لازم برای تعلیم و تعلم و رسیدن به مدارج علمی بالا در حوزه برای علاقه‌مندان فراهم است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که علما و فقهای دینی با حداقل امکانات به چنین جایگاه‌های رفیعی دست پیدا کرده اند، گفت: اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و توجه ویژه مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید، فرصت‌های مناسبی برای تحصیل طلاب علوم دینی در سطوح مختلف فراهم شده است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب باید همه فکر و ذهن خود را به درس خواندن اختصاص دهند، بیان داشت: یک طلبه نباید هیچ دغدغه‌ای جز علم آموزی در حوزه داشته باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که فضای امروز حوزه برای تربیت و پرورش طلاب نخبه و فاضل کاملاً فراهم است، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به چنین هدفی همه بخش‌های مدارس علمیه باید با هم متحد باشند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تقویت برنامه‌های قرآنی در مدارس علمیه تأکید کرد و با بیان این که طلاب باید در نشر و گسترش معارف قرآنی در جامعه پیشگام باشند، افزود: در همین راستا برنامه‌های قرآنی به طور جدی‌تر در میان طلاب تقویت شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت تقویت دروس اخلاق در سطح مدارس علمیه با حضور علما و نخبگان اخلاقی تأکید کرد و گفت: امروز طلاب جوان ما در مدارس علمیه نیازمند الگو‌هایی اثرگذار هستند که آشنایی با سیره علمی و عملی عالمان بزرگ دینی در این جهت بسیار اثرگذار خواهد بود./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات