۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۶۲۱۲۱۵
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

اخلاق، ایمان را از تخریب و عمل را از نابودی حفظ می کند

اخلاق، ایمان را از تخریب و عمل را از نابودی حفظ می کند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ایمان خالص نتیجه تواضع در برابر پروردگار است، گفت: اخلاق، ایمان را از تخریب و عمل را از نابودی حفظ می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز به مناسبت دهه سوم ماه محرم الاحرام در حسینیه هدایت به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: اسلام ترکیبی از اعتقاد، اخلاق و عمل است.

وی افزود: بعد از رحلت پیامبراکرم(ص) تجربه نشان داده اگر اخلاق در وجود انسان ویران شود ایمان و عمل او نیز ویران خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه اخلاق پشتوانه ایمان و اعمال صالح است، ابراز کرد: کسانی که اهل کبر هستند هرگز زیر بار حق نمی روند؛ وجود کافران پر از کبر و شرک است برای همین هر عمل خیری از آنان صادر شود براساس آیات الهی نزد خداوند پذیرفته شده نیست.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اما کسانی که در برابر خداوند تواضع و فروتنی دارند و خواسته های خداوند را قبول می کنند براساس آیات الهی اعمال این افراد نزد خداوند پذیرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه اخلاق، ایمان را از تخریب و عمل را از نابودی حفظ می کند، عنوان کرد: کسی که خود را عبد خداوند می داند به امور دنیا وابسته نمی شود چنین انسانی هرگز دین خود را ابزاری برای رسیدن به مواهب دنیوی قرار نمی دهد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: اگر کسی اسلام را خالصانه پذیرفته باشد چنین فردی در مقابل دستورات الهی تابع است و هرگز برای اطاعت از دستورات دین شرط و شروطی تعیین نمی کند و از ولایت و امامت پیروی می کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سختی ها و دشواری های عالم هرگز انسان مخلص را رنج نمی دهد، اظهار داشت: کسی که خالصانه دین را پذیرفته باشد تنها هدفش کسب رضایت الهی است.

وی ایمان خالص را نتیجه تواضع در برابر الله دانست و گفت: روایت است کسی از پیامبراکرم(ص) اطاعت کند گویی مستقیم از خداوند اطاعت کرده است؛ این روایت باید در کتب درسی نظام آموزشی منتشر می شد اما چون نظام دهندگان کتب آموزشی انسان های متخصصی نیستند این امر تاکنون انجام نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: این روایات انسان ساز است و به تدریج انسان را به مومن واقعی تبدیل می کند؛ روایت است برخی انسان ها قیافه آدمی دارند اما از درون حیوان هستند.

استاد حوزه علمیه افزود: انسان تا هنگام مرگ می تواند از گناهان خود توبه کرده و خود را اصلاح کند، طبق صریح روایات؛ خداوند در انتظار توبه انسان گناهکار است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات