۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۶۲۱۲۲۵
حجت الاسلام خاتمی:

کسی که برای خدا کار کند اختلاس نمی‌کند + فیلم

کسی که برای خدا کار کند اختلاس نمی‌کند + فیلم
استاد حوزه علمیه گفت: شهدا برای خدا رفتند و ما هم برای خدا کار کنیم و کسی که برای خدا کار می‌کند اختلاس نمی‌کند و کسی که برای خدا کار می‌کند حجابش را حفظ می‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید مجتبی خاتمی در سلسله نشست‌های بصیرتی شنبه شب‌ها که در مسجد سلمان فارسی برگزار می‌شود از حذف نام شهدا از معابر و خیابان‌های تهران انتقاد کرد و گفت: در آستانه دفاع مقدس نام شهدا از تابلو‌های معابر و خیابان‌های تهران حذف شد.

وی با اشاره به مقام والای شهید در اسلام افزود: مقام شهادت به اندازه‌ای والا است که امیرمومنان (ع) بعد از شهادت هفتاد نفر از یاران خود در جنگ احد به پیامبر می‌فرماید، چه زمانی نوبت به من می‌رسد تا به شهادت برسم.

حجت الاسلام خاتمی جنگ در اسلام و جهاد در راه خدا را عبادت دانست و ادامه داد: جهاد دری از در‌های بهشت است و خداوند این در را به روی همه باز نمی‌کند و تنها به روی اولیا خدا باز می‌کند.

استاد حوزه علمیه گفت: شهید محسن حججی از مکتب امام حسین (ع) و قاسم ابن الحسن درس گرفته بود که دست و پای مادر را بوسید و از مادر خواست برای او دعا کند تا در دفاع از حرم حضرت زینب به شهادت برسد و برای همین بود که رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، شهید حججی برای ما حجت شد.

به گفته وی شهادت و جهاد در راه خدا تنها برای اولیای خدا و انسان مومن و پرهیزکار است و مقام شهادت مقام بسیار والایی است.

حجت الاسلام خاتمی گفت: شهدا برای خدا رفتند و ما هم برای خدا کار کنیم و کسی که برای خدا کار می‌کند اختلاس نمی‌کند و کسی که برای خدا کار می‌کند حجابش را حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که نیاز است در دانشکده‌های نظامی و دانشگاه‌های جنگ مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرد و در رسانه‌ها و پایان نامه‌ها و تحقیقات علمی به آن پرداخته شود موضوع معنویت در جنگ‌های اسلامی به ویژه در جنگ‌های صدر اسلام و نهضت کربلا است.

حجت الاسلام خاتمی به برخی از شاخصه‌های معنویت در جنگ‌های اسلامی اشاره کرد و از انگیزه الهی به عنوان یکی از این شاخصه‌ها نام برد و گفت: وقتی انگیزه الهی باشد چه کشته شود و چه کشته نشود پیروز است، برای همین است که در دفاع مقدس وقتی خرمشهر آزاد شد امام راحل می‌فرماید، خرمشهر را خدا آزاد کرد بنابراین وقتی انگیزه الهی باشد همه کار‌ها خدایی است.

وی با اشاره به اینکه دومین شاخصه معنویت در جنگ‌های اسلامی این است که همه چیز فرع بر جهاد است، افزود: در جهاد گاهی ممکن است پدر در جبهه باطل، اما پسر در جبهه حق و یا اینکه برادر در جبهه حق و برادر دیگر در جبهه باطل قرار داشته باشد.

به گفته وی سومین شاخصه معنویت در جنگ‌های اسلامی دعا است، برخی در کار‌ها خوب وارد می‌شوند، اما خوب تمام نمی‌کنند و برای اینکه کار‌ها را خوب شروع و خوب تمام کنیم نیاز به دعا داریم.

استاد حوزه علمیه در ادامه از ذکر یاد خدا به عنوان چهارمین شاخصه معنویت در جنگ‌های اسلامی نام برد افزود: در جنگ‌های اسلامی معنویت موج می‌زند.

حجت الاسلام خاتمی همچنین از نماز به عنوان پنجمین شاخصه معنویت در جنگ‌های اسلامی نام برد و گفت: امام حسین در مسیر کربلا و کربلا موذن داشت و چندین نفر در روز عاشورا و هنگام نماز به شهادت رسیدند که این نشانه اهمیت نماز است که در جنگ نیز به نماز اول وقت و  نماز به جماعت اهمیت داده شده است./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 6
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات