۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۶۲۱۲۸۱
آیت الله علوی گرگانی:

تقوا و خدمت رسانی به مردم دو وظیفه اصلی مسؤولان است

تقوا و خدمت رسانی به مردم دو وظیفه اصلی مسؤولان است
حضرت آیت الله علوی گرگانی بر لزوم تقوا و خدمت رسانی به مردم به عنوان دو وظیفه اصلی مسؤولان تأکید کرد و گفت: همه مردم به ویژه مدیران جامعه باید خود را در محضر خدا ببینند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از اعضای شورای شهر اوشان و فشم تهران با اشاره به آیه «انّ الله مع الذین اتقوا والذین هم محسنون» اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) برای زندگی دنیا و آخرت ما دستورات حیات بخشی را مطرح کرده اند که این تذکرات می تواند وسیله تغییر و تحول قرار گیرد و به ویژه برای شما مسؤولان تذکرات ائمه اطهار(ع) باید وسیله خوشبختی و سعادت باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه ائمه اطهار(ع) را دوست دار واقعی شیعیان دانست و تأکید کرد: این انوار الهی روی این علاقه و محبت راه سعادت را به ما نشان دادند و اگر ما آن ها را وسیله و سرلوحه زندگی خودمان قرار بدهیم مسلما اهل نجات خواهیم بود و فردای قیامت و بعد از رحلت از دنیا گرفتار عذاب نمی شویم.

وی با اشاره به اسوه معرفی شدن پیامبر در قرآن برای مردم خاطرنشان کرد: وقتی خداوند دستور می دهد پیامبر گرامی اسلام(ص) را اسوه حسنه و الگو قرار دهید علتش همین است که وظیفه پیامبر و اهل بیت(ع) تعلیم و تزکیه انسان است و بزرگان دین هم همیشه با بیان الگوهای زندگی اهل بیت(ع) برای ما موجبات خوشبختی و سعادت بشر را فراهم کرده اند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در ادامه بیان داشت: در فرمایش امام جعفر صادق(ع) هست که راجع به دوستانشان می فرمایند: «مایه زینت اهل بیت(ع) باشید نه موجب ننگ ما تا که وقتی شما را می بینند بگویند خداوند رحمت کند جعفر بن محمد(ع) را که این گونه اصحاب خود را تربیت کرده است و طوری نباشید که از بدی شما سوء ظن نسبت به ما اهل بیت(ع) ایجاد شود».

وی عملکرد صحیح انسان را موجب خوشنودی خدا و اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: شخصی مخفیانه خدمتی به پسرعموی خود کرد، امام معصوم وقتی آن شخص را دیدند فرمودند: آفرین بر تو که موجب خشنودی ما شدی! وقتی شخص تعجب کرد که من کارم را به هیچ کس نگفته بودم؛ حضرت فرمود: «اعمال شما هر دوشنبه و پنجشنبه به محضر ما می رسد». پس امروز هم اعمال ما به محضر امام زمان(عج) می رسد و از آن طرف اگر خدایی ناکرده خلافی داشته باشیم موجب سرافکندگی و خجالت نزد اهل بیت(ع) می شویم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: در و دیوار برای امام زمان(عج) حجاب نیست و ائمه از کل حرکات ما خبر دارند، پس باید بدانیم که امام می بیند و اگر کار اشتباهی می کنیم معلوم است که هنوز ایمان پیدا نکرده ایم که خودمان را در محضر امام نمی بینیم، اهل بیت(ع) برای کارهای نیک ما دعا و برای بدی ها ما استغفار می کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود تقوا و خدمت رسانی را دو وظیفه اصلی مسؤولان عنوان کرد و یادآور شد: مطابق آیات صریح قرآن همه مردم به ویژه مسؤولان که در معرض امتحان بیشتری هستند باید خدا را مدنظر داشته باشند و خدمت رسانی به مردم را فراموش نکنند، چون طبق آیه ای که ابتدای سخنم خواندم خداوند همراهی و معیت خودش را تقوا و احسان و کمک به دیگران قرار داده است./1330/پ202/ق

ارسال نظرات