۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۲۱۲۸۳
یکی از مسؤولان آستان مقدس عباسی:

پیروی از مرجعیت و داشتن بصیرت برای مومنین واجب است

پیروی از مرجعیت و داشتن بصیرت برای مومنین واجب است
یکی از مسؤولان ارشد آستان مقدس عباسی خاطرنشان کرد: پیروی از مرجعیت، داشتن بصیرت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی برای مومنین واجب است.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، نشست بررسی ابعاد قیام زید شهید (علیه السلام) و ارتباطش با امام حسین (علیه السلام) در شهر حله عراق برگزار شد.

دکتر زمان الکنانی از مسؤولان ارشد آستان مقدس عباسی در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: دراین نشست علمی پیرامون شخصیت حضرت زید (علیه السلام) گفت وگو شد و امور مطرح شده در امسال بیشتر جنبه تحلیل داشت.

وی ادامه داد: دفع شبهات از شخصیت حضرت زید (علیه السلام) و تحلیل واقعیت امت اسلامی که امام حسین (علیه السلام) به سبب آن قیام کرد، از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

الکنانی تصریح کرد: اهداف قیام حضرت زید شهید (علیه السلام) با امام حسین (علیه السلام) در امور مختلف نظیر اصلاح جامعه و حکومت ها برابر است و بیداری که اباعبدالله الحسین (علیه السلام) به دنبال آن بود در قیام حضرت زید (علیه السلام) مشاهده می شود.

وی افزود: مسؤولان در دوران کنونی نباید زیدهای زمان را تنها بگذارند. کسب بصیرت و حفظ هوشیاری در تبعیت از مرجعیت دینی، محور حق و مقابله با باطل اعم از شر و استکبار جهانی از مسائل واجبی است که باید توجه وافری به آن داشته باشیم.

همزمان با ایام محرم الحرام هشتمین دور از همایش سالانه حلیف القرآن حضرت زید بن علی (ع) با مشارکت نمایندگان آستان های مقدس، فضلای حوزه علمیه، علما، متفکرین و پژوهشگران امور فکری و دینی در شهر حلّه عراق با شعار «پدران انقلاب از شهید تا نوه» برگزار شد.

سید مصطفی الغالبی قاری آستان های مقدس حسینی و عباسی در این همایش به تلاوت قرآن پرداخت و سپس حجت الاسلام سید علاء آل یحیی موسوی تولیت آستان مقدس زید الشهید (علیه السلام) به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: اهل بیت (علیهم السلام) مایه خیر و رحمت، بیداری و هوشیاری مردم هستند و حضرت زید بن علی بن الحسین (علیه السلام) نیز از این خانواده است.

 

ارسال نظرات