۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۶۲۱۳۴۸
توسط اداره اوقاف ناحیه سه تهران صورت گرفت؛

توزیع یک هزار بسته نوشت افزاری بین دانش آموزان مناطق محروم

توزیع یک هزار بسته نوشت افزاری بین دانش آموزان مناطق محروم
حجت الاسلام اوتارخانی گفت: اداره اوقاف ناحیه سه تهران به مناسبت سال تحصیلی جدید یک هزار بسته نوشت افزاری بین دانش آموزان کم برخوردار توزیع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام اوتارخانی رییس اداره اوقاف ناحیه سه تهران، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه های صورت گرفته این اداره پرداخت و گفت: واقفان دارای حیات ابدی و مستمر هستند که با انجام عمل خیر به حل مشکلات مردم می شتابند.

وی تنوع موقوفات را بسته به نیات واقفان بیان کرد و ادامه داد: بیشترین نیات واقفان مربوط به تامین هزینه روضه خوانی و عزاداری امام حسین(ع) می شود و طرح «شمیم حسینی» نیز بر همین اساس برگزار شد.

حجت‌الاسلام اوتارخانی با بیان اینکه بیشترین درآمد موقوفات به عزاداری امام حسین(ع) تعلق دارد، ابراز کرد: طرح شمیم حسینی با مشارکت سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری برگزار شد.

رییس اداره اوقاف ناحیه سه تهران بیشترین موقوفات را در مرحله دیگر مربوط به حوزه علم و دانش بیان کرد و گفت: برخی واقفان موقوفات خودشان را در راستای رشد و بالندگی علمی کشور نیت می کنند از این رو اداره اوقاف ناحیه سه تهران درآمد حاصل از این موقوفات را در قالب یک هزار بسته نوشت افزاری تهیه و بین دانش آموزان کم برخوردار توزیع کرد.

وی افزود: اداره اوقاف ناحیه سه استان تهران با مشارکت امامزادگان شاخص بخصوص امامزاده روح الله(ع) مراکز مردمی را به نام افق در بقاع متبرک راه اندازی کرد تا از این طریق نیازمندان واقعی برای دریافت اقلام نوشت افزاری شناسایی شوند.

حجت‌الاسلام اوتارخانی ادامه داد: شیوه دیگری که اداره اوقاف ناحیه سه استان تهران برای توزیع این نوشت افزارها انجام داد این بود که با گروه های جهادی ارتباط برقرار کردیم و اقلام را در مناطق محروم توزیع کردیم.

رییس اداره اوقاف ناحیه سه تهران اضافه کرد: ارزش تقریبی هر بسته نوشت افزاری بالغ بر 270 هزار تومان بود.

وی با بیان اینکه موقوفاتی که تحت اشراف سازمان اوقاف اداره می شود دولتی نیست و مردمی است، گفت: با اقدامات صورت گرفته در سازمان اوقاف قرار است برای موقوفاتی مانند امامزادگان هیات امنا قرار داده شود و مردم به عنوان امین موقوفات را اداره کنند و سازمان تنها نظارت بر موقوفات داشته باشد و تا به امروز حدود 6 هزار رقبه مردمی شده است./813/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات