۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۶۲۱۳۵۳
آیت الله سعیدی:

هرچه داریم به برکت مقاومت است | مسؤولان به لبخند غربی ها دل خوش نکنند

هرچه داریم به برکت مقاومت است | مسؤولان به لبخند غربی ها دل خوش نکنند
امام جمعه قم با بیان اینکه دشمن بامذاکره به دنبال تضعیف، تحقیر و فشار حداکثری علیه ملت ایران است، گفت: مسؤولان به لبخند غربی ها دل خوش نکنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) امشب در آیین افتتاحیه نمایشگاه یاد یاران ویژه هفته دفاع مقدس با تسلیت ایام محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: ما باید در هفته دفاع مقدس هر سال متناسب با اقتضائات و ضرورت های روزآمد، حرکت کنیم.

وی ادامه داد: برای آنکه درس ها و عبرت های دفاع مقدس کهنه نشود، باید متناسب با هر زمان معارف این دفاع مقدس را نشر دهیم؛ رهبر معظم انقلاب در هر سال به خوبی اهداف و معارف دفاع مقدس را متناسب با نیاز روز جامعه و دنیا بیان می فرمایند، بنابراین اهل تریبون و منبر و قلم باید مطالبات ایشان را با جدیت پیگیری کنند.

آیت الله سعیدی با اشاره به پیام های دفاع مقدس برای مردم امروز عنوان کرد: می دانیم دشمنان ما و کسانی که همه وجودشان غیض علیه نظام و اسلام و انقلاب است، برای پیشبرد اهداف نامشروع و مطالبات ظالمانه شان با چهره اصلی وارد میدان نمی شوند، بلکه ترجیح می دهند با عناوین دیگر به ویژه عناوینی که هیجان ها و عصبیت ها را تحریک می کند، وارد کارزار شوند، همانند جنگ تحمیلی که دشمن برادران عراقیمان را با تبلیغات سوء و تهدیداتشان به سوی ما حمله ور کردند.

وی اضافه کرد: ایران در جنگ تحمیلی با صهیونیست ها، مستکبران و غاصبان که در قالب رژیم بعث به میدان آمده بودند می جنگید؛ ما و عراقی ها هیچ مشکلی نداشتیم، اما دشمنان سوء استفاده کرده و میان آنها و ما آتش افروزی کردند؛ گواه بر این مطلب آن است که مشاهده کردیم که بعد از صدام ملعون، ارتباط عاطفی و ارزشمندی میان ما و عراق برقرار شد و روز به روز این ارتباط سنگین تر می شود، به طوری که برای سفر اربعین برخی از ضوابط و قوانین برداشته شده است.

آیت الله سعیدی با اشاره به تجلیل رهبر معظم انقلاب از موکب داران عراقی بیان کرد: موکب داران عراقی آیین مهمان نوازی و راه و رسم خدمت زائران را به ما آموختند؛ ما باید مراقب باشیم که در هفته دفاع مقدس چیزی که خواست دشمن است در تعبیرات و کلماتمان به کار نبریم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه در جریان مراسم های هفته دفاع مقدس کلمه ای که در آن تضعیف ملت و مردم عزیز عراق وجود داشته باشد نباید به کار گرفته شود، مطرح کرد: نقطه و کانون اصلی شرارت آمریکا و صهیونیست های کثیف هستند، از این رو طبق فرمایش حضرت امام(ره) باید هر چه فریاد داریم بر سر آمریکا بزنیم.

وی با اشاره به لزوم توجه به دشمن شناسی در هفته دفاع مقدس گفت: امروز باید دشمن را به خوبی برای مردم معرفی کنیم؛ دشمنان ما آمریکا، صهیونیست ها و انگلیسی های خبیث هستند؛ همه می دانیم که با شرارت ها و خباثت های انگلیسی ها در یک دوران آنچنان قحطی پدید آمد که از 20 میلیون کل جمعیت ایران، 10 میلیون نفر آن بر اثر گرسنگی فوت کردند.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه غربی ها از اعماق وجود و از بن دندان با ما مخالف هستند، خطاب به مسؤولان کشور تصریح کرد: امروز نباید به لبخند و مذاکره با غربی ها دل خوش کنیم؛ سردمداران غرب افرادی پلید هستند که با چپاول ملت ها ثروت اندوزی می کنند، بنابراین مسؤولان کشور ما نباید با اظهارات ترامپ که شخصی شرور و ابله و فاسد است، دهنشان آب بیفتد.

امام جمعه قم با بیان اینکه دشمن با مذاکره به دنبال تضعیف، تحقیر و فشار حداکثری علیه ملت ایران است، خاطرنشان کرد: زمانی یکی از مسؤولان معتقد بود باید صنعت دفاعی و امنیتی را به آمریکا بدهیم و خودمان در زمینه های دیگر پیشرفت کنیم؛ باید دانست که دشمن هیچگاه ترقی ما را نمی خواهد، زیرا عزت اسلام و مسلمین موجب تضعیف کفر و شرک آنها می شود.

وی با اشاره به ضرورت تبیین پیامدهای عنصر مقاومت برای جامعه در هفته دفاع مقدس تأکید کرد: امروز باید کارهای خود را از کارهای نمایشی صرف بیرون آورده و به همگان بفهمانیم که همه آنچه را که داریم از مقاومت است؛ بدون شک شکار پهپاد متجاوز آمریکایی و توقیف کشتی انگلیسی بسیاری از معادلات مهم منطقه را به هم زد؛ اماراتی ها و عربستانی ها فکر می کردند غربی ها به منطقه می آیند و جنگی بزرگ علیه ایران راه می اندازند، اما این دو حماسه بزرگ معادلاتشان را به هم ریخت.

آیت الله سعیدی در پایان با بیان اینکه اگر جنگی از سوی دشمنان علیه ایران آغاز شود، پایان آن با مرگ آنها همراه خواهد بود و ما این موضوع را در جنگ تحمیلی ثابت کرده ایم، گفت: همه بدانند که همه آنچه که امروز داریم به برکت ولایتمداری، ایمان به خدا و معاد و مقاومت به دست آمده است./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات