۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۲۱۴۳۵
مدیر جامعه الزهرا(س):

حوزه بانوان ظرفیت علمی و پژوهشی قابل توجهی دارد

حوزه بانوان ظرفیت علمی و پژوهشی قابل توجهی دارد
رییس همایش کتاب سال بانوان یکی از اهداف برگزاری این همایش را توجه به آثار مولفین بانو عنوان و تأکید کرد که حوزه بانوان ظرفیت علمی و پژوهشی قابل توجهی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی مدیر جامعه الزهرا(س) بعد از ظهر امروز در نشست خبری دومین همایش کتاب سال بانوان که در سالن نشست های این مرکز حوزوی برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام شهادت امام حسین(ع) و همچنین هفته دفاع مقدس اظهار داشت: این شهدا بودند که با نثار خون خودشان در ادامه مسیر حسینی، از انقلاب و نظام اسلامی و کشور و ناموس ما دفاع کرده و یک وجب از این خاک را هم به دشمنان واگذار نکردند.

رییس شورای سیاستگذاری دومین همایش کتاب سال بانوان افزود:این همایش به عنوان یک پدیده مهم در حوزه زن و خانواده مبتنی بر دو اصل هست، اصل اولی آن است که باور کنیم ظرفیت ارزشمند قابل توجه علمی و پژوهشی در جامعه بانوان وجود دارد و این ظرفیت نیاز به آگاهی بخشی دارد و نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به دلیل ورود جامعه الزهرا(س) به موضوع کتاب سال بانوان بیان داشت: جامعه الزهرا(س) بزرگترین مرکز تجمع حوزویان خواهر در جهان تشیع محسوب می‌ شود از جمله این که امسال با پذیرش جدید این مرکز به بیش از 20 هزار نفر رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی تصریح کرد: همایش امسال شورای سیاستگذاری گسترده ای دارد به این معنا که از نهادهای علمی آموزشی و پژوهشی حوزوی و غیر حوزوی دعوت کرده ایم تا از نظرات و کارشناسی های آنها نیز در این راستا استفاده کنیم که از جمله آنها حضور نمایندگانی از مرکز مدیریت حوزه برادران، حوزه خواهران، دفتر تبلیغات اسلامی و برخی مراکز پژوهش حوزوی و دانشگاهی است.

وی عنوان داشت: خصوصیت دیگر این همایش آسیب شناسی همایش قبلی است چون همواره خودمان را متعهد می‌ دانیم نسبت به فعالیت های انجام شده آسیب شناسی کنیم و ضعف های موجود را برطرف کنیم، از این رو امیدواریم با رفع نواقص همایش سال گذشته، امسال همایش بهتری داشته باشیم.

وی عنوان کرد: به لطف خدای متعال دبیرخانه دائمی همایش در تمام سال فعال شده تا نتایجی که از این همایش به دست می‌ آید و شخصیت ها و قلم های توانمند و نیازهای موجود شناسایی شده و برای همه این ها تصمیم گیری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا مبنی بر شخصیت محور بودن یا نبودن این همایش ابراز داشت: ما در همایش سال قبل عرض کردیم که بر خود لازم می دانیم برای پذیرش یک اثر باید معیارهای علمی داشته باشیم و معیارهای برگزیده شدن تعیین شده است و الزاما پرآوازه و نام آور بودن یک فرد دلیل برگزیده شدن او نیست.

مدیر جامعه الزهرا(س) در پایان تصریح کرد: ارزیابان با کمال حریت و آزادی آثار رسیده به دبیرخانه همایش را بررسی می کنند و سعی می‌ کنیم به این معیارهای علمی و پژوهشی متعهد باشیم./1330/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
ارسال نظرات