۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۲۱۵۷۴
هم‌زمان با هفته دفاع مقدس؛

۳ هزار و ۶۰۰ ویژه‌برنامه در خراسان شمالی اجرا می‌شود

۳ هزار و ۶۰۰ ویژه‌برنامه در خراسان شمالی اجرا می‌شود
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با هفته دفاع مقدس بیش از سه هزار و ۶۰۰ ویژه‌برنامه در مرکز و شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سرهنگ پاسدار احیامحمد امیری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی، امروز در دیدار مسؤولان و اعضای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خراسان شمالی، اظهار کرد: رژه نیروهای مسلح در نخستین روز از هفته دفاع مقدس با اقتدار بالایی در استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این هفته مراسم خاطره گویی در تمام ادارات کل استان برگزار می‌شود، افزود: در این ویژه‌برنامه از وجود همه رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس استفاده می‌شود.

سرهنگ پاسدار امیری با اشاره به سامان‌دهی مساجد برای اجرای خاطره گویی در این ده شب، اضافه کرد: همچنین هم‌زمان با این هفته همایش نقش روحانیان در دفاع مقدس در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه روحانیت در دفاع مقدس نقش اساسی و کلیدی داشت و بیشترین شهید را به نسبت سایر اقشار در دفاع مقدس تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است، برگزاری این همایش ضرورت داشت.

سرهنگ پاسدار امیری با بیان اینکه افزون بر این همایش روحانیان اهل سنت هم امسال برای نخستین بار در منطقه جرگلان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر این همایش نقش مهندسین در دفاع مقدس هم هم‌زمان با این هفته برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی تجمع دو هزار نفری بسیجیان بجنورد در حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع)، اظهار کرد: در این تجمع سردار مرتضی قربانی به‌عنوان سخنران حضور خواهد داشت.

سرهنگ پاسدار امیری گفت: همچنین امسال همایش پیشکسوتان دفاع مقدس برای نخستین بار در هفتم مهرماه و در همه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در تمام شهرستان‌ها و نماز جمعه‌های اهل سنت برنامه‌ریزی شده که با محوریت دفاع مقدس انجام می‌شود.

سرهنگ پاسدار امیری با اشاره به صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در سپاه استان، گفت: همچنین فضاسازی محیطی در دستور کار قرار گرفته و هر کدام از ادارات کل محدوده خود را فضاسازی می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای تئاتر خیابانی و شب‌های شعر در هفته دفاع مقدس، افزود: به همت دستگاه‌های فرهنگی و هنری اجرای تئاتر خیابانی از قبل از هفته دفاع مقدس شروع شده و همچنان ادامه دارد.

سرهنگ پاسدار امیری با اشاره به برگزاری پیاده‌روی عمومی در تمام شهرستان‌ها، اضافه کرد: بازسازی عملیات جنگی، تجلیل از سربازان دوران دفاع مقدس که به مدت 28 یا 29 ماه در جبهه‌ها خدمت کردند، سرکشی از همه خانواده‌های شهدا به همت بنیاد شهید و گل‌باران مزار شهدا با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در تمام ادارات استانی، اظهار کرد: همچنین تجمع عمومی مردم به مناسبت هفته دفاع مقدس در مسجد امام رضا (ع) برگزار خواهد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با بیان اینکه درمجموع برنامه‌های متنوعی به تعداد 96 برنامه محوری به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان برگزار می‌شود، افزود: برنامه‌های جزئی در این هفته به بیش از سه هزار و 600 برنامه می‌رسد که در سطح استان برگزار می‌شود./9314/ت310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
هادی رحیمی
ارسال نظرات