۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۲۱۶۶۷

عفو بین الملل خواستار محکومیت سرکوب مردم مصر شد

عفو بین الملل خواستار محکومیت سرکوب مردم مصر شد
عفو بین الملل همزمان با حضور رهبران جهانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خواستار محکومیت صریح اقدامات سرکوبگرانه علیه مخالفان دولت مصر شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که این روزها قاهره و شهرهای دیگر مصر شاهد اعتراضات خیابانی مردمی ضد دولت عبدالفتاح السیسی است و شمار زیادی از معترضین بازداشت شده و نیروهای امنیتی سعی در پراکنده کردن معترضین داشته اند، سازمان عفو بین الملل خواستار محکومیت اقدامات سرکوب گرانه دولتی در این کشور شد.

این سازمان از مقام های کشورها که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کرده اند خواست تا صریحا هرگونه اقدام سرکوب گرانه علیه شهروندان مصری معترض را محکوم کنند.

عفو بین الملل اقدامات دولت السیسی ضد مخالفان را حمله سرکوبگرانه خوانده است این درحالی است که عبدالفتاح السیسی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک شرکت دارد.

این سازمان گزارش داد که در اعتراض های اخیر دستکم ۵۹ نفر بازداشت شده اند اما سازمان های حقوق بشری مصری اعلام می کنند که صدها نفر در استان های مختلف این کشور بازداشت شده اند.

سازمان مصری حقوق اقتصادی و اجتماعی مدعی شد که ۹۶۷ نفر در اعتراض های روزهای ۲۴ تا۱۹ سپتامبر جاری بازداشت شده اند.

از سوی دیگر کمیسریای مصری حقوق بشر و آزادی ها در بیانیه اعلام کرد که در موج بازداشت ها بیش از ۶۰۶ شرکت کننده در اعتراض های مسالمت آمیز دستگیر شده اند./983/ب

منبع: العالم

ارسال نظرات