۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۲۱۹۴۸
آیت الله سعیدی:

مسؤولان به وعده های پوچ اروپا دل نبندند | گوش به فرمان رهبری به پیش بروید

مسؤولان به وعده های پوچ اروپا دل نبندند | گوش به فرمان رهبری به پیش بروید
امام جمعه قم با بیان این که آمریکا و اروپا هیچگاه از خوی استکباری در قبال ایران دست برنداشتند، گفت: مسؤولان به وعده های پوچ اروپا دل نبندند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: معنویت عنصر اصلی پیروزی در دفاع مقدس بود و امروز هم جامعه به ویژه جوانان نیازمند معنویت هستند.

وی ایثار و فداکاری های رزمندگان اسلام را ستود و افزود: دشمنان ایران را وارد جنگی ناخواسته کردند و چقدر نیروهای انسانی که از ایران و عراق گرفته شد و چقدر از زیرساخت هایی که از بین رفت اما سرانجام با مقاومت ملت عزیز ایران خداوند نصرت و پیروزی را نصیب ما کرد و تناب دار را بر گردن صدام بعثی انداخت.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که برادری و صلح ملت ایران و عراق روز به روز به کوری چشم بدخواهان افزایش پیدا می کند، اظهار داشت: امروز دشمنان اسلام همان توطئه ها و هجوم را به مناطق دیگری مانند یمن کشیده اند.

وی ادامه داد: آیا با چنین دشمنانی می توان مذاکره کرد و کنار آمد؟ آنچه که ملت ما در طول نهضت و انقلاب به ویژه در دوران دفاع مقدس آموخت این بود که با توکل بر خدا، تکیه بر توانایی های خویش، به کاری گیری نسل جوان، استقامت، صبر، قطع امید از بیگانگان و امید بستن به وعده های الهی می توان در همه عرصه های نظامی، سیاسی، فرهنگی، علمی و اقصادی به پیروزی رسید.

آیت الله سعیدی تأکید کرد: هرجا جریان یا افرادی دل به بیگانگان بستند و چشم انتظار کمک های آنان بودند جز خواری و ذلت چیزی عاید آن ها نشد.

وی با انتقاد از حذف نام شهدا در برخی شهرها عنوان کرد: متأسفانه در روزهای اخیر مسؤولان برخی از شهرها کار اشتباهی انجام دادند که مورد اعتراض مردم و واکنش رهبر معظم انقلاب قرار گرفت، ایشان در پیام خود برای هفته دفاع مقدس فرمودند یاد و نام شهیدان مایه سربلندی ملت و نشانه راه ما به سوی پیروزی است و وظیفه داریم نام های نورانی شهیدان را تکریم کنیم، رهبر انقلاب تأکید کردند افتخاری برای کوی و برزن ها است که نام شهید و شهادت بر فراز آن بدرخشید و این موهبت باید ادامه یابد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: شهر مقدس قم که حرم اهل بیت(ع)، عش آل محمد(ص) و مرکز انقلاب است و حرم مطهر حضرت معصومه(س)، حوزه علمیه قوی، مراجع تقلید و مسجد مقدس جمکران در این شهر هستند، برخی تابلوهای تبلیغاتی و وضع ظاهری در شأن و جایگاه قم نیست و باید مسؤولان وضع ناهنجار را متناسب با شهر قم ساماندهی کنند.

وی اضافه کرد: همچنین وضع ظاهری و پوشش عده ای از خانم ها و آقایان شایسته حرم اهل بیت(ع) نیست، اگر ما مردم از همه اقشار دل به شفاعت حضرت معصومه(س) بسته ایم باید حریم و حرمت این بانوی بزرگوار را نگه داریم.

آیت الله سعیدی با اشاره به سفر رییس جمهور به نیویورک و دیدار با سران کشورها گفت: 3 تن از سران اروپا با رییس جمهور ایران در نیویورک دیدار و تلاش کردند که زمینه ملاقات رییس جمهور ایران با ترامپ را فراهم کنند اما رییس جمهور دست رد به سینه آن ها زد و در نطق خود در سازمان ملل نیز از موضع اقتدار پیام هایی را به دولت آمریکا داد.

وی افزود: این 3 کشور اروپایی به ویژه انگلستان در طول تاریخ به ایران به عنوان یک طعمه نگاه می کردند و هیچگاه از خوی استعماری و استکباری در قبال ایران دست برنداشتند، در جنگ جهانی اول ایران با وجود اعلام بی طرفی بیشترین آسیب را از این جنگ ویرانگر دید و حدود نیمی از جمعیت کشور قربانی مطامع کشورهای استعماگر شدند و از گرسنگی مردند که اسناد این قتل عام قریب به 10 میلیون نفر همچنان در ردیف اسناد طبقه بندی شده و سری انگلستان قرار دارد و انگلیس هنوز هم از انتشار اسناد این جنایت امتناع می کند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: در جنگ تحمیلی این کشورهای اروپایی از هیچ کمکی به صدام بعثی خودداری نکردند، صدام عددی نبود که به جنگ با ایران بیاید، آمریکا و کشورهای اروپایی و ارتجاع منطقه بودند که با حمایت بی دریغ از صدام آسیب های فراوانی به مردم و کشور اسلامی ایران زدند.

وی ادامه داد: اکنون این کشورهای اروپایی سعی دارند بین ایران و آمریکا نقش میانجی را بازی کنند و همه تلاش های مذبوحانه برای رأی مجدد ترامپ در آمریکا است، رهبر معظم انقلاب در ابتدای درس خارج فقه امسال خود قاطعانه فرمودند هیچگونه مذاکره در هیچ سطحی بین ایران و آمریکا اتفاق نخواهد افتاد.

امام جمعه قم ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب هشدار دادند که همه بدانند و توجه کنند هدف آمریکایی ها از مطرح کردن مجدد موضوع مذاکره با ایران یک ترفند است، رهبر انقلاب در دیدار اخیر نمایندگان مجلس خبرگان رهبری نیز درباره اروپایی ها فرمودند که مطلقا به اروپایی ها نمی شود اعتماد کرد چرا که به تحریم های ظالمانه آمریکا پایبند مانده اند.

وی عنوان کرد: ما مردم ضمن قدردانی از مواضع غیرتمندانه برخی از مسؤولان از آن ها می خواهیم هرگز دل به وعده های پوچ و شرط های قلدرمآبانه مستکبران نبندند و گوش به فرمان رهبر انقلاب در همه عرصه ها به پیش بروند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
محمد قمین
ارسال نظرات