۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۶۲۱۹۶۲

هجمه رسانه‌های اماراتی علیه پادشاهی عمان

هجمه رسانه‌های اماراتی علیه پادشاهی عمان
رسانه‌های اماراتی هجمه تندی را علیه پادشاهی عمان و دولت مسقط به راه انداخته اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، موضع بی‌طرفانه پادشاهی عمان درقبال بحران‌های منطقه‌ای و عدم ورود آن به ائتلاف‌های سعودی- اماراتی علیه یمن و قطر و همچنین روابط حسنه آن با جمهوری اسلامی ایران، باعث شده است رسانه‌های اماراتی هجمه تندی را علیه مسقط به راه بیندازند.

بازوهای رسانه‌ای اماراتی در روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری هجمه شدیدی را علیه پادشاهی عمان به راه انداخته و آن را یک بار به تبانی با ایران و یک‌بار به تبانی با قطر متهم کرده‌اند و طی اظهارنظرهای مضحک، این کشور را متهم می‌کند علیه نظام «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر توطئه‌چینی می‌کند.

در همین راستا، «سالم حمید» نویسنده و مدیر مرکز پژوهشی و تحقیقات «المزماة» در امارات پادشاهی عمان را در سیبل انتقادهای تند قرار داد و مدعی شد که مسقط از طریق تبانی با دولت ایران، علیه امت عربی توطئه‌چینی می‌کند.

این نویسنده اماراتی در مقاله‌ای نوشته است: «عمان کشوری است که به فنون سیاست خارجی آشنا نیست و در صورت نیاز به اتخاذ موضعی یکپارچه درخصوص امنیت خلیج‌فارس، سکوت می‌کند و یا این‌که این پادشاهی، همپیمان وفادار ایران و پل عبوری برای این کشور است.»

وی از عمان به دلیل عدم مشارکتش در ائتلاف نظامی تحت رهبری سعودی علیه یمن و نیز حضورش در ائتلاف تحریم‌کننده‌ها علیه قطر و مقابله با نفوذ منطقه‌ای ایران انتقاد کرده و نوشته است: «پادشاهی عمان درخصوص هر مسئله‌ای که مربوط به جهان عرب است سکوت می‌کند ولی در زمانی‌که ایران در معرض تحریم‌های بین‌المللی قرار می‌گیرد و یا امنیت ایران تهدید می‌شود، بسیار فعال است. اینجاست که باید از خود بپرسیم: آیا عمان واقعا یک کشور عربی خلیج( فارس) است؟ یا این‌که پیوندهای سنتی‌اش با ایرانیان، این پادشاهی را در انزوا قرار داده است؟»/983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات